Hyvää uutta vuotta!

Joulu on ohi, mutta jouluostokset eivät.
Jos keskeytit kampanjasi vuoden lopussa, muistathan että nyt on ajankohtaista laittaa uuden vuoden kampanjat käyntiin.

Viikon mikromomentti


Mitä maailma etsi vuonna 2015? Googlen vuotuinen “A Year in Search” (Vuosi Haussa) -katsaus on mahdollisuus muistella kuluneen vuoden trendejä. Se on muistutus siitä, että kun ihmiset tarvitsevat asioita - olivat ne pieniä tai suuria - he kääntyvät Googlen ja Youtuben puoleen.


Erilaiset hetket tuovat ihmiset Googlen ja Youtuben pariin. Vuonna 2015, nuo hetket vaihtelivat aina globaalista pakolaiskriisistä tasa-arvoiseen avioliittolakiin, ja taas jalkapallon ja kriketin maailmanmestaruudesta veden löytämiseen Marsissa. Se mitä etsimme ja mihin käytimme aikaa verkossa vuonna 2015 kuvastaa aikaa, jota elämme nyt. Katso tämä video ymmärtääksesi mitä vuoden 2015 haut merkitsevät, ja lue koko artikkeli aiheesta täältä.

Viikon video - Gmail-mainonta


Sähköposti on suuri osa päivittäistä rutiiniamme - paikka, jolla pysymme yhteydessä perheeseen, ystäviin ja kollegoihin. Se on myös loistava tapa saada päivityksiä suosikkibrändeiltämme, oli se sitten ilmoitus tulevasta alennuskampanjasta, tarjous mahdollisesta lomamatkasta tai kenties uudesta markkinoille tulevasta tuotteesta. Gmail-mainonta on nyt kaikille käytettävissä, ja Ahmed kertoo tässä Hangoutissa miten saat mahdollisimman paljon irti tästä kampanjatyypistä. Hän keskittyy Pohjoismaiseen markkinaan ja antaa vinkkejä erityisesti meidän markkinaamme liittyen.

Löydät videon täältä.


Viikon hauska fakta


Söitkö liikaa jouluruokaa, kuten mekin? Joulumuonien jälkeen olemme kiitollisia siitä, että voimme syödä terveellisesti toimistomme ravintoloissa. Allaolevassa kuvassa näet erään ravintoloistamme Dublinin pääkonttorissa.



Välillä pitää muokata ruokailutottumuksiaan kauden mukaan - sama periaate pätee myös kampanjoihin AdWordsissa. Usein voi käydä niin, että luo kampanjan, mutta sen jälkeen unohtaa tarkistaa kampanjan menestyksen tasaisin väliajoin. Me autamme mielellämme sinua optimoinnin kanssa, joten älä epäröi ottaa meihin yhteyttä tämän linkin kautta. Muistathan olla kirjautuneena AdWords-tilillesi ja pitää asiakastunnuksesi käsillä kun soitat meille.

Written by Marcus Holgersson, Google AdWords
Kääntänyt: Sonja, Google AdWords