Voit tarkistaa automaattisten hintatarjousstrategioidesi tehokkuuden helposti, jos tiedät, mistä tarvittavat tiedot löytyvät. Olemme julkaisseet kolme uutta raportointiominaisuutta, joiden avulla saat aikaisempaa enemmän tietoja hintatarjouksistasi ja säästät aikaa tutkiessasi tehokkuutta mahdollisesti heikentäviä ongelmia.

Miten hintatarjouksesi toimivat?

Automaattiset hintatarjoukset säästävät mainostajien aikaa useita tunteja viikossa, kun mainostajat optimoivat useita hintatarjouksia jokaista huutokauppaa varten. On kuitenkin tärkeää seurata hintatarjousstrategioita ja tunnistaa, milloin niitä on tarkistettava. Uudet tilamerkinnät selkeyttävät hintatarjousstrategian tiloja ja auttavat sinua päättämään, milloin sinun kannattaa ryhtyä toimenpiteisiin ja minkälaisia toimenpiteitä tarvitaan.

Jos strategia on esimerkiksi edelleen oppimistilassa, koska olet vasta luonut sen tai muuttanut sen kampanjoiden koostumusta, näytämme arvioidun jäljellä olevan oppimistilan ajan. Tämä osoittaa, että hintatarjousalgoritmeja kalibroidaan edelleen. Lisäksi näet, kauanko sinun tulisi vielä odottaa, ennen kuin voit tehdä muita muutoksia tai arvioida lähtökohtaista tehokkuutta.


Jos taas hintatarjousstrategia on hintatarjousten vähimmäis- tai enimmäisrajan vuoksi Rajoitettu (hintatarjouksen rajat) -tilassa, saatamme näyttää, mikä prosenttiosuus näyttökerroista tai kulutuksesta on rajoitettu. Näin pystyt arvioimaan, miten laajasti strategia vaikuttaa tehokkuuteen.


Seuraa tilan tai kohdistuksen päivityksistä johtuvia tehokkuuden muutoksia vaivattomasti


Tila ajan kuluessa -raportointi seuraa hintatarjousstrategioiden tiloja tehokkuuskaavion alareunassa. Se auttaa selvittämään, mitkä seikat saattavat vaikuttaa hintatarjousstrategian tehokkuuteen valitulla ajanjaksolla. Jos esimerkiksi huomaat kulutuksen kasvua, kun hintatarjousstrategian tila oli Rajoitettu (ei riittävästi tietoja), tämä voi olla osoitus siitä, että korotit kampanjabudjetteja. Näin pyrit kasvattamaan konversioiden määrää ja hankkimaan lisää tietoja algoritmien työstettäväksi hintatarjousten optimoimiseksi entisestään.

Kohdistus ajan kuluessa -raportointi vertaa aiempia kohdistuksia ja tehokkuustietoja ja tarjoaa näin entistä paremman kontekstin. Jos trendiviiva näyttää esimerkiksi konversioiden olevan laskussa, hälytyskellot voivat alkaa soida. Jos kuitenkin näet, että olet samaan aikaan myös pienentänyt hankintakohtaista hintatavoitettasi, se auttaa selittämään tehokkuuden laskua.

Nämä molemmat raportointivaihtoehdot ovat nyt käytettävissä jaetussa kirjastossa, kun klikkaat hintatarjousstrategiaa.

Toivomme, että nämä raportointiin tekemämme parannukset auttavat arvioimaan automaattisten hintatarjousten tehokkuutta entistä täsmällisemmin. Saat lisätietoja AdWordsin automaattisista hintatarjouksista käymällä ohjekeskuksessa ja tutustumalla hintatarjousten parhaisiin käytäntöihin.

Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords