Moikka kaikille! Black Friday (musta perjantai) sai asiakkaat ostoksille vain alle viikko sitten, ja jo nyt ajatukset siirtyvät seuraavaan ostoryntäykseen: jouluun.

Oletko jo luonut joulukampanjasi loppuvuotta varten? Onko sinulla riittävästi päiväkohtaista budjettia varattuna kullekkin kampanjalle? Muistathan myös, että kampanjan voimassaoloa ei kannata lopettaa jouluun. Yhä useampi etsii verkosta keinoja käyttääkseen joululahjarahojaan tai vaihtaakseen saatuja lahjoja johonkin muuhun sopivampaan. Tällöin sinun kannattaa näkyä haussa, kun asiakkaat ovat liikkeellä.

Viikon mikromomentti


Jouluaikana ostokset tapahtuvat pienissä hetkissä, eivät pitkissä maratoneissa. Kokopäiväisten ostosreissujen sijaan kuluttajat kääntyvät tärkeissä hetkissä puhelimiensa pariin, joka päivä, koko kauden ajan.

Mikromomentit muuttavat tapaamme kuluttaa ja tehdä ostoksia. Kun ihmiset yhä useammin valitsevat mobiililaitteen, Googlen mobiilihaun ja Youtuben ostospäätöksiensä tekemiseen, Matt Lawson (Google Director of Performance Ads Marketing) antaa kolme ennustetta mainostajille tulevaa lomakautta varten. Lue tästä Matt:in ennusteet.

Viikon video


Oletko katsonut Suomen mobiilivideosarjan loppuun?

Olemme viimeisessä kahdessa uutiskirjeessä käsitelleet mobiilia ja esitelleet, kuinka voit optimoida sivustosi ja mainoksesi mobiilikäyttäjille soveltuvaksi. Kolmannessa videossa kerromme, kuinka voit voittaa mobiilissa. Antti keskittyy uuteen “Vain soitto” -mainostyyppiin, mutta käsittelee myös haun ja Youtuben roolia mobiilissa.

Löydät kolmannen videon täältä (ja neljäskin on jo lanseerattu, jos olet utelias!)

Viikon hauska fakta


Olemme koukussa musiikkiin ja viihteeseen. Se ympäröi meitä ympäri vuorokauden - matkalla töihin, salilla ja kotona. Hyvä biisi piristää töissä, musavideo energisoi salilla ja sarjat rentouttavat illalla. Euroopan pääkonttorissamme on studio, jonne voi koota oman bändin ja päästää luovuutensa irti. Alla näkyy yhden firman bändin ote musiikin tekoon.



Onlinevideoista on tullut yksi sisällönkulutuksen pääkanavista Suomessa. Kuluttajabarometrin (The Consumer Barometer) mukaan Suomi on online-videokulutuksen kärjessä muuhun maailmaan nähden. Moni suosii lyhyitä onlinevideoita, varsinkin älypuhelimen kautta katsottuna. Tätä liikennettä voi helposti kohdistaa mainoksillaan erilaisten videokampanjoiden avulla. Tästä artikkelista löydät lisätietoa näistä TrueView -videomainoksista. Jos haluat kokeilla luoda oman videokampanjan, tässä suomenkielisessä videossa kerrotaan kuinka se tehdään.

Written by Marcus Holgersson, Google AdWords
Kääntänyt: Sonja, Google AdWords