Kehittäjät etsivät jatkuvasti uusia tapoja hankkia lisää käyttäjiä sovelluksilleen. Mobiililaitteita käytetään nykyään entistä määrätietoisemmin, mutta samalla lyhyempiä aikoja kerrallaan, joten ihmisten sitouttaminen sovelluksen käyttäjiksi on haastavaa paitsi ennen sovelluksen asennusta myös sen jälkeen. Tietojemme mukaan peräti joka neljäs asennettu sovellus jää kokonaan käyttämättä. Näistä syistä pyrimme entistäkin tarmokkaammin tarjoamaan kehittäjille mainontatyökaluja, joiden avulla he saavat käyttäjänsä sitoutettua ja sovelluksensa esitettyä parhaassa mahdollisessa valossa. Olemme äskettäin suunnitelleet uudelleen erään sovellusten sisäisistä mainosmuodoista, ja pyrimme jatkossakin luomaan entistä upeampia tapoja sovellusmainosten tarjoamiseen. Nyt esittelemme kaksi uutta ja houkuttelevaa mainosmuotoa, jotka lisäämme luovien, sovelluksen asennuksia tukevien mainosratkaisujemme alati kasvavaan joukkoon.

Mainostettavan pelin pelaaminen kokeiluversiomainosten avulla

Kokeiluversiomainos on mainosmuoto, joka antaa käyttäjälle mahdollisuuden kokeilla peliä suoratoiston avulla enintään 60 sekunnin ajan ennen sovelluksen lataamista. Jos käyttäjä nauttii kokeiluversion pelaamisesta, hän todennäköisesti myös asentaa pelin. Käyttäjän näkökulmasta tämän mainosmuodon etu on, että peliä voi kokeilla käytännössä ennen sen lataamista, ja kehittäjän näkökulmasta puolestaan se, että mainosmuoto tuo sovellukselle lisää kiinnostuneita käyttäjiä, jotka ovat valinneet pelin omakohtaisen kokemuksen perusteella


Kokeiluversiomainokset
  • ovat erityisesti pelejä varten suunniteltuja, erittäin mukaansatempaavia ja käyttäjiä innostavia mainoksia
  • tarjoavat mahdollisuuden kokeilla peliä ennen sen lataamista
  • lisäävät osuvien mainosklikkausten, sovellusten latausten ja kiinnostuneiden sovelluskäyttäjien määrää.

Cookie Jamin kokeiluversiomainos


Päästä luovuutesi valloilleen muokatuilla mobiilimainoksilla

Julkaisemme nyt myös betaversion interaktiivisista välimainoksista. Ne ovat HTML5-mainoksia, joilla voidaan tuottaa tarkasti kunkin mainostajan sovelluksen tarpeiden mukaan räätälöity käyttökokemus. Tämän mainosmuodon avulla mainostajat voivat vapaasti käyttää HTML5-kieltä tavallisten mallien sijaan ja poimia tietoja dynaamisesti. Tämä mainosmuoto on erittäin monipuolinen ja soveltuu pelisovellusten lisäksi hyvin myös muuhun käyttöön. Interaktiiviset välimainokset tarjoavat ainutlaatuisen käyttökokemuksen, joka voi sisältää sovelluksen arvoehdotuksen ja korostaa sen tarjoamia toimintoja haluamasi brändistrategian kautta. Tästä on hyötyä erityisesti mainostajille, jotka pyrkivät sitouttamaan sovelluksen asentaneet käyttäjät entistä paremmin.

Interaktiiviset välimainokset
  • tarjoavat kauniin ja joustavan pohjan, jonka avulla mainostajat voivat päästää luovuutensa valloilleen
  • sisältävät ainutlaatuisia testaus- ja optimointiominaisuuksia
  • tarjoavat ainutlaatuisia mahdollisuuksia brändin rakentamiseen.
  • antavat käyttäjälle esimakua sovelluksen käyttökokemuksesta ennen sovelluksen lataamista

Markkinoijat pyrkivät jo nyt kasvattamaan sovellusasennusten määrää hyödyntämällä näitä houkuttelevia mainosmuotoja. Zalora kehitti mainoksen, joka mahdollisesti sen että käyttäjä pystyi pyyhkäisemään mainosta sormellaan saadakseen ekslusiivisen tarjouksen.

Zaloran interaktiivisessa välimainoksessa käyttäjät voivat pyyhkäistä
mainosta sormellaan ja saada näin erikoistarjouksia.

Tätä mainosmuotoa käytettäessä muokkaukset voivat olla juuri niin suuria tai pieniä kuin halutaan; vakiomalliin voidaan esimerkiksi tehdä pieniä muutoksia, tai käyttöön voidaan ottaa täysin räätälöity mainos. Markkinoijat voivat myös hyödyntää sovelluksensa senhetkistä sisältöä houkuttelevien, reaaliaikaisten mainosmuotojen luomiseen. Kun mainosten asettelujen ja interaktiivisuuden hallintamahdollisuudet paranevat, konversioiden määrää voidaan pyrkiä kasvattamaan tekemällä mainoksille A/B-testejä ja kokeilemalla erilaisia toimintakehotuksia. Pelkän sovelluksesta kertomisen sijaan käyttäjille kannattaa tarjota ainutlaatuinen käyttökokemus sovelluksen parissa, sillä tämä voi innostaa heitä tutustumaan sovellukseen paremmin.


Mainostajat voivat käyttää interaktiivisia välimainoksia moniin eri tarkoituksiin: he esittelevät uusimpia tuotteitaan tuotegallerioissa, korostavat henkilökohtaisen brändäyksensä eri osa-alueita ja pyrkivät osoittamaan käyttäjille sovelluksensa arvon mahdollisimman tehokkaasti jo ennen sovelluksen asennusta.

Zalora esittelee interaktiivisessa välimainoksessaan
tuotegallerian, jota käyttäjät voivat selata pyyhkäisemällä.

Mobiilikokemukset on tietenkin räätälöitävä mobiililaitteille sopiviksi, ja tämä koskee myös mainoksia. Etsimme jatkuvasti uusia, entistä parempia tapoja kehittää pienelle näytölle sopivia interaktiivisia mainosmuotoja.

Kokeiluversiomainokset ja interaktiiviset välimainokset ovat tällä hetkellä betavaiheessa ja vain tiettyjen mainostajien käytettävissä. Jos haluat osallistua betaohjelmiin, ota yhteyttä tilisi hallinnoijaan.


Kirjoittajat: Display-tuotejohtaja Sissie Hsiao ja Display-tuotepäällikkö Pasha Nahass
Postat av Marcus Holgersson, Google AdWords