Moi kaikille! Joulu on vain muutaman viikon päässä, ja me Pohjoismaiden AdWords-tiimissä olemme tästä erittäin innoissamme. Joulua edeltävä aika asettaa tiettyjä vaatimuksia digitaaliselle läsnäolollesi, joten me haluamme varmistaa että olet valmis tähän. Oletko esimerkiksi luonut parhaat mahdolliset mainokset houkuttelevan viestin kera, optimoinut mainoksesi mobiililaitteille tai varmistanut budjetin riittävyyden kattaakseen lisääntyneet haut ja muut mainosten potentiaaliset näyttökerrat?

Viikon Micro-moment


Joulunajan shoppailu keskittyy tarjouksiin. Hyvänä uutisena shoppailijoille on se, että tarjoukset tulevat aiemmin ja aiemmin, tehden hänen shoppailukokemuksestansa enemmän maratonin kuin sadan metrin kilpajuoksun.

Nyt kun saavumme kiireisiin viikonloppuihin, jolloin ihmiset käyttävät paljon aikaansa ostosten tekemiseen, me katsoimme tähän liittyen joulunajan nettiostamista. Tarkistimme hakutrendit Googlesta, haimme oivalluksia sekä Googlen kuluttajatutkimuksista että huipputrendejä Google Expressin saman päivän kuljetuspalvelusta. Mobiili näyttäytyy taas, sillä 25–34-vuotiaista melkein 50 % käyttää puhelintaan nettishoppailuun myös kaupassa jonottaessaan. Tämä on vain yksi mielenkiintoisista trendeistä, jonka huomasimme. Lue lisää täältä.

Viikon video


Oletko nähnyt uuden AdWords-mobiilivideosarjamme?

Viime uutiskirjeessämme esittelimme ensimmäisen videon, jossa Antti puhuu Suomen mobiilimaisemasta. Sarjan toisessa osassa hän näyttää miten voit optimoida kampanjasi. Saat ohjeita esimerkiksi siitä, että kuinka voit luoda mobiilimainoksen ja kuinka muokata hintatarjouksiasi mobiilille.

Voit katsoa toisen videon täällä — ja jos sinua kiinnostaa, voit katsoa myös kolmannen ja neljännen videon!

Viikon hauska fakta


Ruoka on meille tärkeää. Niin tärkeää että meidän työpöytämme eivät ikinä ole sataa metriä kauempana minikeittiöstä. Uskomme että kun huomaat välipala-ajan olevan, on usein jo liian myöhä. Kuvassa yksi lukuisista minikeittiöistämme. 

DOCKS_2 Floor_1.jpg
Mitä tulee AdWords-mainontaan, ajattele tätä sananpartta: “sijainti, sijainti, sijainti!”. On sama miten hieno mainoksesi on, se ei luultavasti tee yhtä hyvin töitä jos se ei näy oikeassa paikassa. Tavoita asiakkaasi siellä missä he ovat ja missä sinun yrityksesi pystyy palvelemaan heitä, käyttäen AdWords sijaintikohdistusta. Voit asettaa ja muuttaa sijaintikohdistuksia milloin vain. Lue lisää täältä.