Käytämme päivän aikana useita eri laitteita ostosten tekemiseen, yhteydenpitoon ja viihteestä nauttimiseen. Hoidamme asioita työpaikalla kannettavan tietokoneen ääressä ja käytämme olohuoneessamme tablettia – siirrymme siis sulavasti laitteelta toiselle useita kertoja päivässä, vaikkemme välttämättä edes tule ajatelleeksi koko asiaa. Nykyään itse asiassa lähes 40 % verkossa ostoksia tekevistä asiakkaista aloittaa tietojen etsimisen älypuhelimella, mutta tekee lopullisen ostoksensa tietokoneella tai tabletilla.1 Tämän vuoksi Google on jo useiden vuosien ajan panostanut eri laitteella tuotettujen konversioiden hyödyntämiseen haku-, Display- ja Shopping-verkostojen kampanjoissa. Mainostajat eri puolilla maailmaa voivat nyt saada parhaan mahdollisen hyödyn AdWords-kampanjoistaan käyttämällä eri laitteella tuotettujen konversioiden tietoja. Näin voidaan saada mitattua jopa 16 % aiempaa enemmän konversioita.

Tästä päivästä lähtien eri laitteella tuotetut konversiot otetaan käyttöön avainsanatasolla ja voidaan sisällyttää Konversiot-sarakkeeseen. Tämä sarake sisältää jo entuudestaan verkkosivuston myynnin, puheluiden ja sovelluslatausten konversiot. Kun kaikki konversiot näkyvät jatkossa samassa paikassa, mainostajat saavat paremman käsityksen siitä, miten asiakkaat ovat vuorovaikutuksessa heidän yrityksensä kanssa. Lisäksi näiden tietojen hyödyntäminen on nyt helpompaa kuin koskaan: kun näet kaikki konversiosi samassa sarakkeessa, voit ottaa automaattiset hintatarjoukset käyttöön nopeasti ja optimoida näin kampanjat liiketoimintasi kannalta tärkeimpien konversioiden mukaan.

Jos haluat ottaa konversiot eri laitteella käyttöön automaattisissa hintatarjouksissa, valitse AdWords-tililtäsi Työkalut > Konversiot ja tee seuraavat toimet:

1. Varmista Asetukset-kohdasta, että Konversion hintatarjoustieto -asetukseksi on määritetty Konversioon johtaneet klikkaukset -vaihtoehdon sijasta Konversiot. Muista, että konversiot eri laitteella ja muut lisäkonversiot eivät ole käytettävissä Konversioon johtaneet klikkaukset -vaihtoehdon ollessa valittuna.
2. Klikkaa Sisällytä lisäkonversiot -kohtaa ja valitse valintaruutu, jos haluat sisällyttää konversiot eri laitteella ja muut lisäkonversiot Konversiot-raportointisarakkeeseen ja automaattisiin hintatarjouksiin.


Verkkoa käytetään entistä enemmän ja entistä laajemmalla laitevalikoimalla. Tarkoituksemme on auttaa sinua tekemään tässä useiden laitteiden ja näyttöjen maailmassa viisaita mainontapäätöksiä esittelemällä sinulle uusien konversiotyyppien käytön etuja. Lue ohjekeskuksestamme lisätietoja siitä, miten voit hyödyntää eri laitteella tuotettuja konversioita automaattisissa hintatarjouksissa.

Kirjoittaja: Wilfred Yeung, AdWordsin hintatarjoustiimin vanhempi tuotepäällikkö

1 The Role of Mobile Search on Store Purchases, Google / Ipsos Media CT, elokuu 2015. Tutkimuksessa käsitellyt ostokset tehtiin viimeisen kolmen kuukauden aikana.