hmiset kääntyvät puhelimensa puoleen miljoonia kertoja päivässä niinä hetkinä, kun he haluavat tietää jotakin, mennä johonkin, tehdä jotakin tai ostaa jotakin. Näinä hetkinä he löytävät usein tarvitsemansa avun sovelluksista. Juoksijat saattavat hakea kilometrilaskurisovellusta aloittaessaan harjoittelun maratonia varten, ja kulinaristit saattavat etsiä ravintolasovelluksia tutustuakseen kaupungin trendikkäimpiin uusiin paikkoihin. Lentomatkustajat puolestaan saattavat hakea suosituimpia pelejä ennen pitkää lentoa. Haku onkin itse asiassa yksi tärkeimmistä syistä, miksi käyttäjät asentavat sovelluksen Play Kaupasta[1].

Siksi investoimme uusiin tapoihin, joilla ihmiset voivat löytää sovelluksia Hakumainokset Google Playssa -palvelua käyttäen. Kehitämme myös uusia tekniikoita, joilla voidaan helpottaa kehittäjien kampanjanhallintaa ja parantaa arviointia.

ihdoinkin täällä: Hakumainokset Google Playssa

Hakumainokset Google Playssa julkaistaan tänään kaikille mainostajille ja kehittäjille, jotka käyttävät hakusovellusten asennuskampanjoita AdWordsissa.

Google Play tavoittaa yli miljardi Android-laitteiden käyttäjää yli 190 eri maassa. Näin suuren kattavuuden ansiosta Hakumainokset Google Playssa -palvelu voi tarjota kuluttajille uusia tapoja löytää sovelluksia, jotka voisivat muuten jäädä huomaamatta. Palvelu voi myös auttaa kehittäjiä parantamaan sovellustensa tunnettuutta. Yritykset kuten Booking.com ja Nordeus ovat jo alkaneet markkinoida sovelluksiaan näyttämällä mainoksia Play Storessa.

                           

       Tomislav Mihajlović, CMO of Nordeus shared that, "Search has already been a key component of our app promotion strategy to reach high-quality users. With new Search Ads on Google Play, we have an even bigger opportunity to connect with people in the moments they’re looking for new apps to download. We are already seeing significantly more app installs from Search with the addition of Google Play inventory for our game Top Eleven.”

Entistä parempi konversioseuranta Androidille

Kun laajennamme kehittäjien mahdollisuuksia mainostaa sovelluksiaan, pyrimme myös tarjoamaan kehittäjille konversioseurannan työkaluja, jotka toimivat saumattomasti eri kanavissa ja kaikkien mahdollisten mittausratkaisujen kanssa. Tämän vuoksi julkaisemme Android-sovelluksen ensimmäiset avauskerrat -ratkaisun. Tällä uudella konversioseurantaratkaisulla seurataan sitä, milloin käyttäjä avaa sovelluksen ensimmäisen kerran mainoksen klikkaamisen ja Android-sovelluksen asennuksen jälkeen. Tämän uuden ratkaisun myötä konversioita voidaan seurata hakuverkostossa, Display-verkostossa ja YouTubessa, mutta ratkaisun avulla kehittäjät voivat myös entistä paremmin yhdistää AdWordsissa toteutuvan konversiomäärän kolmannen osapuolen mittausratkaisun tietoihin. Sovelluksen ensimmäinen avauskerta on tavallinen konversiotyyppi kolmannen osapuolen ratkaisuissa. Teemme tämän vuoksi yhteistyötä keskeisten kumppanien (kuten Tunen, AppsFlyerin, Kochavan, Adjustin ja Apsalarin) kanssa, jotta voimme varmistaa tietojen yhdenmukaisuuden ja tarjota kehittäjille mahdollisuuden käyttää raportointi- ja optimointiominaisuuksia AdWordsissa sekä haluamissaan kolmannen osapuolen ratkaisuissa.

Entistäkin helpompi tapa sovellusten asennusmainosten mittaamiseen Google-verkostoissa

Muutaman viikon kuluttua sovellusten markkinoinnista tulee entistäkin helpompaa universaalien sovelluskampanjoiden ansiosta. Kampanjoita voi käyttää paitsi Google Playssa myös kaikilla Googlen sivustoilla, kuten hakuverkostossa, YouTubessa, AdMob In-App -verkostossa ja Google Display -verkoston 2M+ -sivustoilla. Riittää, että kerrot meille mainoksesi sisällön, kohdeyleisön, budjetin ja asennuskohtaisen hintatavoitteen – me hoidamme kaiken muun.

Sovellusten ekosysteemi kasvaa jatkuvasti. Siksi pyrimme luomaan tuotteita, joiden avulla kehittäjät tavoittavat heidän sovelluksistaan kiinnostuneet käyttäjät. Olemme lisänneet hakumainokset Google Playhin, parantaneet Android-konversioseurantaa ja yksinkertaistaneet kampanjanhallintaa universaalien sovelluskampanjoiden avulla. 

Lähettäjä: Surojit Chatterjee, tuotehallinnasta vastaava johtaja, mobiilihakumainokset
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords