Muutamien seuraavien viikkojen aikana otamme käyttöön kolme uutta ominaisuutta, jotka helpottavat monikanavamainostajien raportoinnin hallintaa ja auttavat näitä mainostajia löytämään heille tärkeät tilastot.

Raportointi saattaa osoittautua tylsäksi ja aikaa vieväksi tehtäväksi mainostajille, joilla on useita erityyppisiä kampanjoita ja mainontatavoitteita. Kun luot raportteja esimerkiksi haku-, Shopping- tai Display-verkoston kampanjoihisi liittyvistä erityistavoitteistasi, joudut ehkä suodattamaan tilisi kampanjatyypin mukaan ja muokkaamaan sarakkeita uudelleen useita kertoja, jotta näet haluamasi tiedot.


Näiden kolmen uuden raportointiominaisuuden avulla voit helposti
  • suodattaa tilisi kampanjatyypin mukaan
  • nähdä olennaiset sarakkeet entistä nopeammin
  • käyttää mainontatavoitteisiisi perustuvia sarakejoukkoja.
Tilin suodattaminen kampanjatyypin mukaan


Uuden kampanjatyypin valitsimen avulla voit suodattaa tilisi nopeasti kampanjatyypin mukaan nähdäksesi vain haku-, Shopping- tai Display-verkoston kampanjoidesi tulokset. Jos olet esimerkiksi luomassa raporttia Display-verkoston tehokkuudesta, näet nopeasti Display-kampanjoidesi kaikki mainosryhmät yhden yksinkertaisen vaiheen kautta.

                                                  
                      Tilin suodattaminen niiden kampanjatyyppien mukaan, joita haluat tarkastella.

Kunkin kampanjatyypin kannalta olennaisten sarakkeiden tarkasteleminen

Oletko kyllästynyt vaihtamaan jatkuvasti sarakkeita siirtyessäsi hakuverkoston kampanjoiden raportoinnista Display-verkoston kampanjoiden raportointiin? Nyt viimeksi tarkastelemasi sarakkeet, jotka tallennettiin ennen vain välilehtien mukaan esimerkiksi Kampanjat-, Mainosryhmät- tai Avainsanat-välilehdille, tallennetaan sekä välilehden että kampanjatyypin mukaan.

Oletetaan, että tarkastelet Klikkaukset- ja Keskim. CPC -sarakkeita hakukampanjan Mainosryhmät-välilehdellä. Sitten tarkastelet mainosryhmiä Display-kampanjassa ja muokkaat sarakkeita nähdäksesi näyttökerrat ja keskimääräisen tuhannen näyttökerran hinnan. Kun tarkastelet nyt hakukampanjoiden Mainosryhmät-välilehteä, näet Klikkaukset- ja Keskim. CPC -sarakkeet.  Kun taas vaihdat Display-verkoston kampanjoihin, näet Näyttökerrat- ja Keskim. CPM -sarakkeet. Näin voit nähdä nopeasti kunkin kampanjatyypin kannalta olennaiset sarakkeet.

Mainontatavoitteisiin perustuvien sarakejoukkojen käyttäminen


Jotta tiettyjen mainontatavoitteiden tietojen tarkastelu käy entistä nopeammin ja helpommin, otamme käyttöön ennalta määritetyt sarakejoukot. Näiden sarakejoukkojen avulla voit ladata nopeasti eri mainontatavoitteisiin suunniteltuja raportointisarakkeita. Sinulla voi olla esimerkiksi useita Display-kampanjoita, joista toiset liittyvät brändäystavoitteisiin ja toiset tehokkuustavoitteisiin. Ennalta määritettyjen sarakejoukkojen avulla voit helposti vaihtaa raportointinäkymää ja tarkastella kutakin mainontatavoitetta koskevia sarakkeita. Voit myös aina palata edelliseen sarakevalintaasi valitsemalla Muokattu-vaihtoehdon avattavasta Sarakkeet-valikosta.
                                                       

Ennalta määritetyt sarakejoukot auttavat löytämään tilastotietoja brändäys- tai konversiotavoitteista.

Seuraavat vaiheet

Nämä parannellut raportointiominaisuudet otetaan käyttöön muutamien seuraavien viikkojen aikana niissä mainostajien tileissä, joissa on käytössä useita eri kampanjatyyppejä. Lisätietoja näiden ominaisuuksien käytön aloittamisesta päivittäisessä raportoinnissa on ohjekeskuksessa.

Kirjoittaja: Pallavi Naresh, tuotepäällikkö, AdWords
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords