Ilmoitimme aiemmin tänä vuonna, että sitoudumme kehittämään erityisiä työkaluja laajamittaisia kampanjoita käyttäville mainostajille. Kutsumme näitä työkaluja tehokäyttäjien työkaluiksi. Ne on suunniteltu auttamaan vaativimpia mainostajiamme tavoittamaan laajamittaisten kampanjoidensa asiakkaita, yksinkertaistamaan tilinsä käyttöä ja hyödyntämään toiminnassaan tietoja ja tilastoja.

Julkaisemme seuraavien kuukausien aikana muutamia näistä uusista työkaluista. Ensimmäinen niistä on mainosten mukautustoiminto, joka sopiikin tämän kuukauden laajamittaisten kampanjoiden mainosaineistojen teemaan.

Reaaliaikaisia mainosaineistoja tarpeen mukaan

Tuhansia tai jopa miljoonia tuotteita tarjoaville mainostajille räätälöityjen viestien näyttäminen jokaiselle tuotteelle ja tarjouskampanjalle saattaa olla aikaa vievä ja vaikea prosessi. Mainosten mukautustoiminto antaa mahdollisuuden näyttää asiakkaille reaaliaikaisia ja erittäin osuvia mainoksia, vaikka päivittäin muuttuvia tuotteita, palveluja ja tarjouskampanjoita olisi tuhansia (ja joskus miljoonia).

Mainosten mukautustoiminto antoi esimerkiksi Extra Space Storagelle mahdollisuuden näyttää asianmukaisia, dynaamisia mainoksia jokaiselle asiakkaalleen ja skaalata mainosten luontia uskomattomalla nopeudella. Extra Space Storagelta kerrotaan seuraavaa: "Mainosten mukautustoiminnon käyttäminen antoi meille mahdollisuuden lisätä mainostekstiimme dynaamisesti tietoja tarjouskampanjamme hinnasta ja ajoituksesta, ja havaitsimme 113 %:n lisäyksen hallittavissamme olevassa klikkausprosentissa (CTR). Google tarjosi meille ratkaisun oikean viestin toimittamiseksi oikealle asiakkaalle."

Kuinka se toimii

Mainosten mukautustoiminto käyttää erilaisia lähteitä, kuten yritystietoja, luodakseen asianmukaisia ja ajankohtaisia mainoksia. Voit aloittaa helposti antamalla laskentataulukon avulla yritystietosi, kuten tuotteen, hinnan ja mainoskampanjoiden ajoituksen, sekä tiedot siitä, mihin kampanjoihin tai mainosryhmiin tiedot kuuluvat. Nämä tiedot siirretään AdWordsin jaetun kirjaston yritystiedot-osioon , missä ne voidaan säilyttää myöhempää käyttöä varten.

Tämän jälkeen voit luoda mainoksen muokkaustietojen avulla. Nämä parametrit kertovat meille, mitä laskentataulukon tietoja mainoksiin halutaan. AdWords poimii tehokkaasti kunkin asiakkaan tärkeimmät tuotetiedot ja sijoittaa ne mainostekstiin. Tämä säästää aikaa ja antaa mahdollisuuden luoda asiakkaille jatkuvasti tehokkaita, räätälöityjä mainoskokemuksia.

Tulosten parantaminen

Nämä erittäin hyvin mukautettavissa olevat tekstimainokset voivat parantaa tuloksia useilla eri tavoilla. Mainosten mukautustoiminnon avulla voit

tavoittaa laajamittaisten kampanjoiden asiakkaita – kun luot yksittäisestä tekstimainoksesta useita satoja muunnelmia, löydät jokaiselle potentiaaliselle asiakkaalle juuri sen osuvimman mainoksen        
näyttää reaaliaikaisia toimintakehotuksia ja ilmoittaa kuluttajille reaaliaikaisesti, kun tarjouskampanja on loppumassa



optimoida työnkulkua ja selvitä mainostekstin kehittämisestä ja mainosten uudelleen toimittamisesta entistä nopeammin, koska AdWords luo osuvat mainokset puolestasi.



Jo nyt useat mainostajat käyttävät mainosten mukautustoimintoa yleisönsä tavoittamiseen ja tulostavoitteidensa saavuttamiseen.

Elite SEM -toimiston Ben Arabov kertoo: "Kun Elite SEM kuuli mainosten mukautustoiminnosta, tartuimme heti tilaisuuteen. Uskoimme, että tämä ominaisuus toisi meille paljon arvokkaita klikkauksia, ja oletuksemme osuikin oikeaan. Asiakkaat saivat havaita tehokkuusindikaattorien (KPI) osoittavan huimaa kehitystä – joskus jopa kaksinkertaista parannusta. Tämä on auttanut meitä tehostamaan mainoskampanjoita lisäksi myös pitkällä aikavälillä."

Luotettavien kodinkorjaus- ja -parannuspalvelujen etsimiseen tarkoitetulta ilmaissivustolta HomeAdvisor.comilta kerrotaan seuraavaa: "Olemme havainneet merkittäviä hakutulosten parannuksia ja huomattavan klikkausprosentin kasvun käyttämällä hyvin yksilöityjä tekstimainoksia viimeisimmissä tarjouksissamme."

Merkle | IMPAQT -toimisto käytti puolestaan mainosten mukautustoimintoa tehokkaasti kausittaisten mainoskampanjoidensa lähtölaskentaan ja tehokkuuden parantamiseen: "Käytimme lähtölaskentatoimintoa laskemaan päiviä kiitospäivän ja lomatarjousten alkuun. Havaitsimme, että tämän mainostekstin näyttökerran avustetut tulokset olivat huomattavasti paremmat kuin toisella vastaavalla mainoksella. Havaitsimme myös kiitospäivänä ja noin viikko sen jälkeen tähän mainokseen liittyviä muita korkeampia tuloksia. Jatkamme mainosten mukautustoiminnon käyttämistä kausittaisissa ja jatkuvissa mainoskampanjoissamme."

Aloittaminen

Mainosten mukautustoiminnon avulla mainostajat säästävät aikaa ja voivat näyttää entistä tuoreempia ja osuvampia mainoksia. Asiakkaat puolestaan näkevät mainosten yhteydessä hakuunsa läheisesti liittyviä olennaisia, ajan tasalla olevia tietoja. Tämä tarjoaa asiakkaille entistä paremman käyttökokemuksen ja auttaa lisäämään tekstimainosten tehokkuutta.

Tämä ominaisuus julkaistaan maailmanlaajuisesti lähiaikoina. Katso lisätietoja aloittamisesta käymällä AdWords-ohjekeskuksessa.

Lähettäjä: Karen Yao, ryhmän tuotepäällikkö, AdWords