Ihmiset odottavat tietojen olevan käytettävissä heti riippumatta siitä, etsivätkö he lähintä hampurilaisravintolaa tai varaavatko he lentoa.  He hakevat tietoja pienissä näytöissä, jotka voivat olla joskus jopa vain neljä tuumaa kapeita. Siksi mobiilimainosten jokainen merkki on tärkeä.

Tänään otamme älypuhelimessa näytettävien mainosten ulkoasussa käyttöön parannuksen, jonka ansiosta kuluttajien on entistä helpompi ja nopeampi hakea haluamiaan tuotteita ja palveluja liikkeellä ollessaan.  8.10.2014 alkaen mobiilihakumainoksissasi saatetaan näyttää mainoslaajennuksiasi mainostekstin toisen rivin (kuvausrivi 2) sijasta. Kuvausrivi 2 saattaa näkyä sen mukaan, miten tehokas sen arvioidaan olevan. Näiden parannusten tarkoituksena on, että asiakkaillesi voidaan näyttää entistä osuvampia ja hyödyllisempiä tietoja. Monet mainostajat ovat jo optimoineet mainostekstinsä niin, että niissä käytetään tavallista pidempiä otsikoita ja että ne ovat mainoksia koskevien parhaiden käytäntöjemme mukaisia. Useissa tapauksissa mainostajan ei siis tarvitse tehdä mitään.

Mobiiliasiakkaille tärkeiden tietojen korostaminen

Kun mainoslaajennukset näkyvät tässä aiempaa näkyvämmässä sijainnissa, kuluttajat löytävät entistä helpommin tietoja yrityksestäsi, kuten sijainnin ja valikoimaasi sisältyvät tuotteet. Mainostajien mainosten tehokkuus paranee, koska he voivat

  • korostaa suositeltuja tuotteita ja palveluja entistä huomiota herättävämmällä tavalla huomiotekstien avulla
  • antaa hyödyllisiä ja ajankohtaisia paikallisia tietoja sijaintilaajennusten avulla
  • ohjata asiakkaat sivustonsa osuville sivuille (kuten alennus- tai tarjoussivulle) sivustolinkkien avulla.
Mainoksen uusi ulkoasu

Katsotaanpa, miten tämä päivitys toimii Flowers Forever -esimerkkiyrityksen kohdalla.  Ennen päivitystä kukkia Google.comista hakeneet ihmiset näkivät vasemmalla olevan mainoksen, jossa näkyy yrityksen verkkosivuston URL-osoite, kaksi riviä yleisiä tietoja ja linkki tilausten tekemistä varten.

                       
         
Päivityksen jälkeen potentiaaliset asiakkaat saattavat nähdä kukkakaupan sijainnin osoittavan Google Maps -merkin verkkosivuston URL-osoitteen, mainosaineiston ja verkkotilauslomakkeen lisäksi – kaiken yhdessä ainoassa mainoksessa

Poistamalla mainostekstin toisen rivin tarjoamme yrityksille uuden kohdan, johon ne voivat lisätä sisältöä, joka sitouttaa asiakkaat mainoksiin. Tässä esimerkissä kohtaan on lisätty sijaintilaajennus.  Kuluttajat voivat nyt yhdellä klikkauksella älypuhelimissaan sitoutua yritykseen Flowers Forever seuraavalla kolmella tavalla: he voivat käydä mobiilisivustossa, tehdä tilauksen tai hankkia reittiohjeet myymälään.

Parhaan hyödyn saaminen mobiilimainoksista

Vaikkei näiden parannusten käyttöönotto edellytä mitään erityisiä toimia, seuraavat mobiilimainoksia koskevat parhaat käytännöt on kuitenkin hyvä pitää mielessä:

  • Keskity heti asiakkaan tarpeeseen ja varmista, että tärkeimmät tietosi ovat mainostekstin ensimmäisellä rivillä (kuvausrivi 1). Muista, että tekstin merkkirajoitus on 35 merkkiä.
  • Ota käyttöön kaikki osuvat laajennukset, jotta kuluttajat löytävät tiedot nopeasti ja klikkausprosentti kasvaa.
  • Käytä ensisijaisesti mobiililaitteisiin suunnattua mainosaineistoa, jotta kuluttajat voivat toimia nopeasti ja vaivatta liikkeellä ollessaan.  Saat myös aiempaa parempia tuloksia, kun mainoksesi ovat entistä osuvampia mobiililaitteilla tuotteita tai palveluja hakeville. Lisätietoja 

Muokkaamme jatkuvasti tuotteitamme, jotta ne vastaavat aiempaa paremmin kuluttajien tarpeita ja jotta yritykset voivat niiden avulla tavoittaa asiakkaita. Uskomme, että nämä uudet päivitykset parantavat mobiilimainostesi tehokkuutta. Voit kuitenkin halutessasi poistaa ne käytöstä täyttämällä tällä ohjekeskuksen sivulla olevan lomakkeen.

Kirjoittaja: Senthil Hariramasamy, tuotepäällikkö, AdWords
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords