Jos haluat tarjota ilmaisen toimituksen kaikille kannettaville tietokoneille tai hintatakuun älypuhelimille, asiasta kannattaa kertoa mainoksessa. Mitä enemmän ihmiset saavat tietoa, sitä parempia ostopäätöksiä he voivat tehdä verkossa. Siksi otamme käyttöön huomiotekstilaajennukset: huomiotekstilaajennus on Google-hakumainoksissa näkyvä lisäteksti, joka korostaa erityisiä tuotteisiin tai palveluihin liittyviä tietoja.

                                  

Esimerkki tekstimainoksesta, jossa huomiotekstilaajennukset näkyvät korostettuina

Vahvista sanomaasi

Huomiotekstit näyttävät arvon potentiaalisille asiakkaille, ennen kuin he klikkaavat mainostasi, ja ne vaikuttavat myös mainoksen sijoitukseen. Kiinnitä ihmisten huomio tärkeisiin tuotetta koskeviin yksityiskohtiin ja etuihin tai korosta niitä seikkoja, jotka erottavat yrityksesi kilpailijoista.

"Huomiotekstilaajennusten avulla olemme voineet kertoa asiakkaillemme, mitä muita palveluja hotellimme tarjoavat huoneiden lisäksi. Kylpylät, ravintolat ja kokoustilat ovat esimerkkejä hotelliemme tarjoamista muista palveluista. Ne eivät välttämättä korostu perinteisissä kampanjoissa, joilla halutaan lisätä tuloja. Vain kuukausi huomiotekstilaajennusten käyttöönoton jälkeen tulosprosenttimme on kasvanut yhdeksän prosenttia." – James Harrower, Senior Search Manager, Hilton Worldwide

Huomiotekstilaajennuksia voidaan käyttää tehokkaasti myös yhdessä muiden mainosmuotojen kanssa. Jos olet esimerkiksi ottanut jo käyttöön sivustojen Naisten vaatteet ja Takaisin kouluun sivustolinkit, houkuttele ihmiset siirtymään sivustoihin ja tekemään ostoksia luomalla huomiotekstilaajennus "20 %:n alennus kaikesta". Jos olet vaihtoehtoisesti ottanut käyttöön puhelulaajennukset, korosta ympärivuorokautista asiakastukea, jotta asiakkaasi tietävät saavansa apua soittamalla yritykseesi. Mitä tahansa päätätkin, luo täsmällisiä ja osuvia huomiotekstilaajennuksia

Luo ensimmäinen huomiotekstilaajennus
Voit hallinnoida, ajoittaa ja luoda huomiotekstilaajennuksia Mainoslaajennukset-välilehdellä. Koska huomiotekstilaajennuksia voi lisätä tili-, kampanja- tai mainosryhmätasolla, voit antaa tuotteitasi ja palveluitasi koskevia yleistietoja tili- ja kampanjatasolla ja yksityiskohtaisia tietoja mainosryhmätasolla.

Voit esimerkiksi lisätä huomiotekstilaajennuksen Erikoisalennuksia tai Ilmainen toimitus kampanjoihin, jotka sisältävät yleisiä avainsanoja, kuten halvat lennot tai kengät. Voit myös lisätä tuotetietoja sisältäviä huomiotekstilaajennuksia mainosryhmätasolla, jos haluat tukea tarkempia avainsanoja, kuten miesten juoksukengät tai 12 kupin kahvinkeitin.

Muista, että kussakin huomiotekstilaajennuksessa voi olla enintään 25 merkkiä ja että mainoksessasi voi näkyä enintään neljä huomiotekstilaajennusta. Huomiotekstilaajennukset voidaan näyttää myös yhdessä kaikkien muiden mainosmuotojen kanssa huutokaupassa.

                                
Lisätietoja
Lisätietoja huomiotekstilaajennusten luomisesta ja hallinnoinnista on AdWords -ohjekeskuksen artikkelissamme.

Kirjoittaja: Senthil Hariramasamy, tuotepäällikkö, AdWords 
Postaus: Monika - Inside Adwords-tiimi