Kaksi tärkeintä AdWordsia koskevaa tavoitettamme on tehdä mainoksista entistä osuvampia ja hyödyllisempiä käyttäjille sekä entistä tehokkaammin ja helpommin hallittavia mainostajille. Siksi olin niin innoissani tehostettujen kampanjoiden julkaisemisesta viime helmikuussa. Tehostettujen kampanjoiden avulla ihmisiä on helppo tavoittaa merkittävissä tilanteissa mainoksilla, jotka sopivat entistä osuvammin heidän aikomuksiinsa ja konteksteihinsa.

Olemme kirjoittaneet paljon tehostetuista kampanjoista viimeisten neljän kuukauden aikana. Ohjekeskuksen artikkelien ja verkkosivuston lisäksi löydät monia suositeltuja käytäntöjä, asiakkaiden tarinoita, verkkoseminaaritallenteita ja tietoja uusista ominaisuuksista tämän blogin tehostetut kampanjat -tunnisteesta.

Tehostettujen kampanjoiden julkaisemisen jälkeen mainostajat ovat päivittäneet yli kuusi miljoonaa vanhaa kampanjaa, joka kattaa melkein 75% aktiivisista kampanjoista. Tästä päivästä alkaen AdWords-järjestelmä alkaa päivittää kaikki jäljellä olevat kampanjat automaattisesti ja siirtää jokaisen mainostajan uuteen AdWords-ympäristöön. Kuten yleensä tuotelanseerauksien kanssa päivitykset tapahtuvat vähitellen seuraavien viikkojen aikana.

Hyviä tuloksia tehostetuilla kampanjoilla
Monet mainostajat, jotka ovat päivittäneet kampanjansa tehostettuihin kampanjoihin ja optimoineet ne, ovat jo kertoneet positiivisista tuloksista ja ajan säästymisestä. Seuraavassa on muutamia tuoreita esimerkkejä:


  • Pizza Hut raportoi, että sen mobiililaitteiden sijoitetun pääoman tuottoprosentti kasvoi 20 prosenttia tehostettuihin kampanjoihin päivittämisen jälkeen. Se on huomannut myös, että sen mobiililaitteiden klikkausprosentti on kasvanut yli 60 prosenttia ja tilauskohtainen hinta älypuhelimissa on laskenut 17 prosenttia.
  • Autobytel on auton ostajille suunnattu sivusto. Yrityksen tulokset kasvoivat 10 prosenttia samalla hankintakohtaisella hinnalla tehostettuihin kampanjoihin päivittämisen ja niiden optimoinnin jälkeen. Se hallinnoi nyt 30 prosenttia vähemmän kampanjoita kuin aiemmin, ja markkinointitiimillä on entistä enemmän aikaa keskittyä käyttökokemuksen optimointiin. "Saamme oikeat tulokset oikealla hinnalla ja voimme keskittyä markkinoinnissa tilien hallinnoinnin sijaan käyttökokemukseen", sanoi Billy Ferriolo, vanhempi pääjohtaja, Kuluttajahankinta ja tuotekehitys. (Lataa .pdf.)
  • Miller's Bakery on kukoistava New Jerseyssä sijaitseva perheyritys, jonka erikoiskakkutilaukset kasvoivat, kun se hyödynsi esimerkiksi sijainnin ja mobiililaitteiden hintatarjouksen muokkauksia, päivitettyjä sivustolinkkejä ja päivitettyjä puhelulaajennuksia. Tehostettuihin kampanjoihin päivittämisen jälkeen leipomon myymälässä käynnit lisääntyivät 10–20 prosenttia, liiketoiminta lähes kaksinkertaistui ruuhka-aikoina ja Internet-klikkaukset lähellä olevissa kaupungeissa kasvoivat 20–35 prosenttia. "Asiakkaamme ovat vuorovaikutuksessa yrityksemme kanssa useiden eri näyttöjen avulla", sanoi omistaja Dwight Miller. "Jos emme mainostaisi sekä pöytätietokoneissa että mobiililaitteissa, jäisimme paitsi monista asiakaskosketuspinnoista." (Lataa .pdf.)


Vinkkejä menestymiseen päivittämisen jälkeen
Kaikki AdWords-kampanjat hyötyvät siitä, että ne määritetään hyvin ja optimoidaan säännöllisesti. Riippumatta siis siitä, päivititkö kampanjasi itse vai päivitettiinkö ne automaattisesti, kaikki äskettäin siirretyt tehostetut kampanjat on suositeltavaa tarkistaa ja optimoida. Seuraavassa on muutamia vinkkejä (lisätietoja on tässä ohjekeskuksen artikkelissa):


  1. Tarkista mobiilihintatarjouksen muokkauksesi. Useimmissa kampanjatyypeissä oletuksena tehtävä automaattinen päivitys perustuu samankaltaisten mainostajien hintatarjouksiin. Käy kampanjan Asetukset-välilehdessä, jotta voit optimoida kampanjat yrityksellesi sopivaksi.
  2. Tunnista ei-toivotut päällekkäiset avainsanat päällekkäisissä kampanjoissa. Jos sinulla oli aiemmin samankaltaisia vanhoja kampanjoita kullekin laitetyypille, suosittelemme tunnistamaan vastaavat kampanjat ja poistamaan ei-toivotut päällekkäiset avainsanat tehostetuissa kampanjoissasi.
  3. Tarkista Display-verkoston kampanjat. Vahvista, että näyttömainoksesi tavoittavat asiakkaita haluamissasi laitteissa ja että käytössäsi on haluamasi hintatarjousstrategiat.
  4. Aloita tehokkaiden tehostettujen kampanjoiden ominaisuuksien hyödyntäminen. Suosittelemme aloittamaan kokeilemalla päivitettyjä sivustolinkkejä ja päivitettyjä puhelulaajennuksia. Sitten voit parantaa tuloksiasi luomalla ensisijaisesti mobiililaitteille suunnattuja mainoksia ja määrittämällä sijainnin ja ajan hintatarjouksen muokkauksia.


Voit käydä tehostettujen kampanjoiden verkkosivustossa lukemassa lisää menestystarinoita ja suositeltuja käytäntöjä, kuten oppaan siitä, miten voit tehdä hintatarjouksen ammattilaisen tavoin tehostettujen kampanjoiden avulla. Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua.

Käy kanssamme tulevaisuuteen
Kuluttajilla on käytössään entistä enemmän erilaisia näyttöjä, joiden välillä he voivat vaihtaa ostoksilla ollessaan, pelatessaan ja viestiessään muiden kanssa. Tehostetut kampanjat ovat tärkeä askel tavoitteessamme auttaa mainostajia olemaan yhteydessä kuluttajiin entistä yksinkertaisemmalla ja älykkäämmällä tavalla tässä monia näyttöjä hyödyntävässä maailmassa. Olemme saaneet innoitusta tämän uuden mahdollisuuden jo hyödyntäneiltä mainostajilta ja kumppaneilta ympäri maailmaa. Kiitos, että olet lähtenyt tälle matkalle ja käyt tulevaisuuteen kanssamme.

Tekijä: Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce