Tänään käynnistämällämme kurssilla perehdytään yksityiskohtaisesti siihen, kuinka mainostajat voivat optimoida AdWords-kampanjoittensa hintatarjoukset eri laitteille käyttäen apuna tarjoamiamme uusia ominaisuuksia ja työkaluja. Kurssi tarjoaa läpileikkauksen hintatarjouksen muokkauksen parhaista käytännöistä tehostetuissa kampanjoissa. Annamme suosituksia esimerkiksi mobiililaitteiden, sijainnin ja kellonajan hintatarjouksen muokkaukseen. Esittelemme myös keinoja integroida automaatio hintatarjouksen optimointiprosessiin sekä tapoja, joilla yritykset käyttävät näitä ratkaisuja tavoitteittensa saavuttamiseksi. Toivottavasti tästä kurssista on sinulle hyötyä.

Tämänpäiväisessä viestissä esitellään parhaita käytäntöjä hintatarjouksen muokkausten priorisoimiseksi sijainnin, ajan ja laitteen mukaan. Ehdotamme tapoja, joilla voit optimoida muokkaukset sitä mukaa kuin tulokset ja liiketoiminnan olosuhteet muuttuvat.

Yleiskatsaus
Nykyajan laiteviidakossa mainostajat etsivät uusia tapoja tavoittaa ihmisiä näiden kontekstiin sopivilla mainoksilla. Tehostetussa kampanjassa tavoitat kuluttajat helposti ja räätälöit hintatarjoukset laitteen, sijainnin ja kellonajan mukaan – saman kampanjan puitteissa. Lue lisää hintatarjouksen muokkauksen kolmesta tyypistä ja niiden yrityksellesi tarjoamista eduista.

Hintatarjouksen muokkausten pinoaminen
Hintatarjouksen muokkaukset voidaan pinota päällekkäin kampanjoiden kattavuuden optimoimiseksi. Oletetaan esimerkiksi, että sinulla on liike Joensuussa. Kampanjasi toimii tehokkaasti mobiililaitteissa kaikkina muina päivinä paitsi sunnuntaina. Tämän huomattuasi voit muokata hintatarjouksiasi siten, että niitä nostetaan mobiililaitteissa ja Joensuussa mutta lasketaan sunnuntaiksi.

Esimerkki
Muokattu avainsanan hintatarjous = alkuperäinen avainsanan hintatarjous 1,00 € X (Joensuu 1,2) X (sunnuntai 0,5) X (mobiililaite 1,1) = 0,66 €

Tässä esimerkissä sijainnin (Joensuu) hintatarjouksen muokkaukseksi määritettiin +20 %, ajan (sunnuntai) hintatarjouksen muokkaukseksi -50 % ja mobiililaitteen hintatarjouksen muokkaukseksi +10 %. Kun alkuperäinen hintatarjous oli 1,00 €, lopulliseksi hintatarjouksen muokkaukseksi laskettiin 0,66 € , ja muutos oli -34 %.

Kuten näet edellisestä esimerkistä, useiden hintatarjouksen muokkausten avulla voit luoda tarpeitasi vastaavan hintatarjousstrategian. Yksittäiset hintatarjouksen muokkaukset ovat silti voimassa kaikissa ulottuvuuksissa. Esimerkiksi sunnuntaiksi määritetty pienempi hintatarjous on voimassa kaikissa laitteissa ja maantieteellisissä sijainneissa.

Hintatarjouksen muokkausten priorisointi
Tapa, jolla hallitset liiketoimintojasi ja asetat yleisiä tavoitteita, on keskeisessä osassa hintatarjouksen muokkausten järjestystä määritettäessä. Suositamme, että määrität ensiksi tärkeimmän hintatarjouksen muokkaustyypin (sijainti, laite tai aika). Kun olet tyytyväinen tehokkuuteen, voit lisätä toisen hintatarjouksen muokkaustyypin. Lopulta voit lisätä myös kolmannen.

On hyvä hyödyntää liiketoimintavaistoa:
  • Jos liikkeesi on avoinna tiettyyn aikaan päivästä, ensiksi määritettävä hintatarjouksen muokkaus on todennäköisesti aika.
  • Jos mainostesi tehokkuus vaihtelee huomattavasti eri maiden, kaupunkien, osavaltioiden ja postinumeroiden välillä (tai jos haluat määrittää korkeamman hintatarjouksen käyttäjille, jotka ovat fyysisesti lähellä liikettäsi), ensimmäiseksi määritettävä hintatarjouksen muokkaus on ehkä sijainti.
  • Jos mainonnan tehokkuus vaihtelee suuresti mobiilikäyttäjien ja muiden käyttäjien välillä, kannattaa ottaa laite lähtökohdaksi hintatarjouksen muokkauksissa.
AdWordsista saamiesi tietojen avulla voit päättää, mitkä hintatarjouksen muokkaustyypit ovat sinun kannaltasi keskeisimmät. Voit käyttää priorisoinnissa apuna myös kolmansien osapuolien työkaluja ja backend-järjestelmiä.

Iterointi
Ajan mittaan sinun tulee iteroida kaikki hintatarjouksen muokkauksesi, jotta tehokkuutesi ei kärsi tulosten ja liiketoiminnan olosuhteiden muutoksista. Suositamme, että tarkistat muokkaukset säännöllisesti, jotta voit ottaa kausivaihtelut huomioon ja varmistaa sijoitetun pääoman optimaalisen tuottoprosentin.

Muista, että mitä enemmän tiedät mainontasi tehokkuudesta, sitä helpompaa sinun on optimoida hintatarjouksesi muokkaukset. Tässä muutamia vinkkejä:
  • Jos et seuraa tuloksiasi, voit optimoida hintatarjouksen muokkauksesi klikkausten tai näyttökertojen mukaan.
  • Jos seuraat tulosten määrää (AdWordsin tulosseurannan, Google Analytics -ohjelman tai jonkin muun työkalun avulla), voit määrittää hintatarjouksen muokkauksesi toteutuneiden tulosten ja hankintakohtaisen hinnan (CPA) perusteella.
  • Jos seuraat kuhunkin tulokseen liittyviä tuloja tai tuottoja (Google Analytics -ohjelman verkkokauppatoiminnon tai jonkin muun työkalun avulla), voit määrittää hintatarjouksen muokkauksesi mainoksista saamasi toteutuneen tuoton perusteella.
Muistutukset
Voidaksesi hyödyntää tänään tarkastelemiamme ominaisuuksia sinun on päivitettävä kampanjasi tehostetuiksi kampanjoiksi. Kaikkien kampanjoiden automaattinen päivitys aloitetaan 22.7.2013. Lisätietoja.

Ensi viikolla perehdymme mobiililaitteiden hintatarjouksen muokkauksiin kampanjoissa. Tässä menetelmässä yhdistetään AdWords-ohjelman tiedot (näyttökerrat, klikkaukset ja hinta) liiketoimintasi keskeisiin tilastotietoihin, joita ovat esimerkiksi mainosten tuottamien myymäläkäyntien määrä ja keskimääräinen tilauksen arvo.

Kirjoittaja: John Sullivan, Global Search Solutions