Pari kuukautta sitten aloimme tarjota asiakkaillemme tehostettuja kampanjoita. Niiden avulla kampanjoita voi hallita helposti ja edistyksellisesti nykypäivän laitteistoviidakossa. Korviimme on jo kantautunut menestystarinoita, joissa mainostajat ovat onnistuneet parantamaan tehokkuutta ja säästämään aikaa tehostettujen kampanjoiden avulla. Mainostajien liiketoiminta ja potentiaaliset hyödyt poikkeavat toisistaan, mutta seuraavassa on kuitenkin muutamia yleisluontoisia esimerkkejä onnistuneista strategioista ja tehostettujen kampanjoiden avulla saavutetuista tuloksista.

E-travel on parantanut klikkaus- ja tulosprosenttiaan kontekstioptimoitujen mainosten, mobiilisovelluslatausten ja päivitettyjen sivustolinkkien avulla. E-Travel kuuluu Kreikan, Kyproksen ja Venäjän johtaviin online-matkatoimistoihin. Yrityksellä on näkyvyyttä myös muilla markkinoilla Euroopassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa. Tehostettujen kampanjoiden käyttöönoton jälkeen toimitusjohtaja Anil Valbh raportoi seuraavasti: "Pystymme nyt ottamaan mainonnassa huomioon mahdollisten asiakkaidemme kontekstin, kuten sijainnin ja vuorokaudenajan, [...] sekä sisällyttämään sovelluslataukset tuloksina AdWords-raportteihin. Tämä on meille merkittävä asia, sillä suuri osa uusista asiakasviittauksista on peräisin mobiilisovelluksista. Uudet ominaisuudet ja päivitetyt sivustolinkit hyödyttivät meitä niin paljon, että klikkausprosenttimme parantui 43 % ja tulosprosenttimme 88 %."
 ________________________________________ 

American Apparel on tehostettujen kampanjoiden ansiosta kaksinkertaistanut puhelinviittaustensa määrän, mikä on puolestaan parantanut viittauskohtaisen hinnan tuottoa. Monikanavainen muodin jälleenmyyjä American Apparel päivitti kaikki kampanjansa hyödyntämään uusia ominaisuuksia, kuten päivitettyjä puhelulaajennuksia ja sivustolinkkejä. Puhelulaajennusten käyttöönotto kaikissa laitetyypeissä ja yli 10 sekuntia kestävien puhelujen laskeminen tulokseksi on kaksinkertaistanut American Apparelin puheluiden tuottamat tulokset. Tuotto viittauskohtaiselle hinnalle on niin ikään parantunut merkittävästi.
________________________________________ 

Ylellisyystuotteiden online-myyntiyritys on kasvattanut toissijaisilla markkinoilla tapahtuvaa myyntiään 20 % optimoimalla hintatarjouksensa useassa sijainnissa samassa tehostetussa kampanjassa.
Ylellisyystuotteiden online-kauppa on keskittänyt hakukonemarkkinointinsa voimavarat hintatarjousten optimointiin sijaintikohtaisissa kampanjoissa, jotka on suunnattu New Yorkin ja Los Angelesin kaltaisille ensisijaisille markkinoille. Otettuaan tehostetut kampanjat käyttöön yritys alkoi hyödyntää sijaintikohtaista hintatarjousten muokkausta testatakseen ja laajentaakseen AdWords-tarjontaansa uusissa sijainneissa, kuten Delawaren, Etelä-Carolinan ja New Mexicon vaurailla alueilla. Yritys on jo tähän mennessä kasvattanut kokonaistulostaan 20 % ja saavuttanut mainoskuluille asettamansa tuottotavoitteet.
________________________________________ 

Hotwire-yrityksen hakukonemarkkinoinnin analyytikot säästävät 5–10 työtuntia viikossa entistä tehokkaamman kampanjanhallinnan ansiosta.
Edullisia matkoja Hotwire.com-verkkosivustossa tarjoava yritys otti tehostetut kampanjat käyttöön kaikissa niin kotimaisissa kuin ulkomaisissa maksullisen haun tileissään ensimmäisen kuukauden kuluessa. Hotwire-yrityksen hakukonemarkkinoinnin johtaja Clay Schulenburg kertoo, että tehostettujen kampanjoiden käyttöönotto auttaa tiimiä hallitsemaan AdWords-ohjelman toimintoja entistä tehokkaammin. Kaikkia keskeisiä sijaintia, vuorokaudenaikaa ja laitetta koskevia muokkauksia voi nyt hallita yhdestä kampanjasta. "Hakukonemarkkinoinnin analyytikko säästää viikossa noin 5–10 työtuntia ja voi käyttää ne uusiin strategisiin aloitteisiin tai vaikkapa entistä yksityiskohtaisempaan tilien ja kampanjoiden optimointiin."

Alkuun pääsemisen kolme vaihetta
Mainostajista 95 % ylläpitää vanhoja kampanjoitaan kaikissa laitetyypeissä. Jos kuulut tähän ryhmään, voit ottaa tehostetut kampanjat käyttöön tekemällä kolme yksinkertaista vaihetta:
1. Kirjaudu AdWords-käyttöliittymään ja klikkaa Käytön aloitus-painiketta.
2. Valitse mobiililaitteen hintatarjouksen muokkaus.
3. Valitse Päivityksen viimeistely.

Katso lyhyt opetusvideo.

Jos sinulla on kysyttävää tehostettujen kampanjoiden käyttöönotosta, ota yhteys AdWords-tukeen, kysy neuvoa AdWords-yhteisön muilta mainostajilta tai hae tietoa kattavasta päivitysoppaastamme (pdf-muodossa).

Kerro tuloksistasi ja anna palautetta
Kun olet käyttänyt tehostettuja kampanjoita jonkin aikaa, kerro meille tuloksistasi ja tee tarvittaessa parannusehdotuksia palautelomakkeella.

Kirjoittaja: Surojit Chatterjee, ryhmätuotepäällikkö