AdWordsin parantaminen jatkuvan yhteyden maailmassa

torstaina, helmikuuta 07, 2013 | 12.41

Labels: , , , , , , , , , ,

Tänään päivitämme AdWordsia julkaisemalla tehostetut kampanjat. Tämä on ensimmäinen askel, joka auttaa sinua hallinnoimaan mainoskampanjoitasi helpommin ja älykkäämmin nykyisessä monilaitemaailmassa.

Miksi tehostetut kampanjat?

Ihmiset ovat jatkuvasti yhteydessä ja vaihtavat laitteesta toiseen viestiäkseen, tehdäkseen ostoksia ja viihdyttääkseen itseään. Itse asiassa tuoreessa tutkimuksessa todettiin, että 90 % kuluttajista käyttää useita eri laitteita samana päivänä. Uudet laitteet, kuten tietokoneet, kannettavat tietokoneet, tabletit, älypuhelimet, hybridilaitteet, minitabletit, televisiot ja monet muut, ovat myös levinneet räjähdysmäisesti. Monet muut digitaaliset näytöt ja laitteet ovat vasta tulossa ja niiden väliset rajat hämärtyvät yhä enemmän. Kun esimerkiksi laitteet muistuttavat yhä enemmän toisiaan, kuluttajat alkavat käyttää tabletteja ja pöytätietokoneita hyvin samalla tavalla.

Tämä luo suuria mahdollisuuksia yrityksille, mutta se voi myös tehdä markkinoinnista monimutkaisempaa ja aikaa vievää. Esimerkiksi pizzeria haluaa luultavasti näyttää yhden mainoksen henkilölle, joka hakee [pizzaa] kello 13 työtietokoneeltaan (ehkä linkki verkkotilauslomakkeeseen tai ruokalistaan), ja erilaisen mainoksen henkilölle, joka hakee [pizzaa] klo 20 älypuhelimella kilometrin päässä ravintolasta (ehkä klikattava puhelinnumero ja ravintolan sijaintihaku). Sijainnin, kellonajan ja ihmisten käyttämien laitteiden ominaisuuksien kaltaisista signaaleista on tullut yhä tärkeämpiä, jotta kullekin asiakkaalle voidaan näyttää oikea mainos.

Tehostettujen kampanjoiden avulla pizzeria pystyy helposti hallitsemaan tätä kaikkea yhdessä paikassa ilman, että sen täytyisi kyhätä ja vertailla useita erillisiä kampanjoita, raportteja ja mainoslaajennuksia. Tehostetut kampanjat auttavat sinua tavoittamaan ihmiset oikeilla mainoksilla, jotka perustuvat esimerkiksi heidän sijaintiinsa, kellonaikaan ja laitetyyppiin. Tavoitat heidät kaikilla laitteilla ilman, että sinun täytyisi luoda ja hallinnoida useita erillisiä kampanjoita.



Tärkeimmät ominaisuudet

Seuraavassa esittelemme muutamia keskeisiä ominaisuuksia.

1. Tehokkaat markkinointityökalut monilaitemaailmaan
Ihmiset haluavat hakutuloksia, jotka ovat osuvia esimerkiksi heidän senhetkiselle ympäristölleen – laitteelleen, sijainnilleen ja kellonajalle. Tehostettujen kampanjoiden avulla voit hallinnoida kampanjoitasi ja budjettejasi tehokkaammin monilaitemaailmassa. Hintatarjouksen muokkausten avulla voit hallita mainostesi hintatarjouksia esimerkiksi eri laitteissa, sijainneissa ja kellonaikoina – kaikki tämä yhdellä kampanjalla.

Esimerkki: Aamiaiskahvila haluaa tavoittaa lähistöllä olevat ihmiset, jotka hakevat [kahvia] tai [aamupalaa] älypuhelimellaan. Käyttämällä hintatarjouksen muokkauksia he voivat kolmella helpolla merkinnällä tarjota 25 % enemmän, kun ihmiset etsivät kilometrin säteellä, 20 % vähemmän kello 11:n jälkeen ja 50 % enemmän älypuhelimella tehtävistä hauista. Hintatarjouksen muokkauksia voi käyttää yhden kampanjan kaikissa mainoksissa ja avainsanoissa. 

2. Älykkäämpiä mainoksia, jotka on optimoitu eri käyttäjäyhteyksiin
Liikkeellä tai lähellä myymälääsi olevat ihmiset voivat etsiä eri asioita kuin työpöydän ääressä istuva henkilö. Tehostettujen kampanjoiden avulla voit näyttää eri laitteissa mainoksia, joissa on juuri oikea mainosteksti, sivustolinkki, sovellus tai laajennus, eikä sinun tarvitse muokata jokaiseen kampanjaan kaikkia mahdollisia laite-, sijainti- ja kellonaikayhdistelmiä.

Esimerkki: kansallinen vähittäiskauppias, jolla on sekä myymälöitä että verkkosivusto, voi näyttää soita klikkaamalla -mainoksia ja sijaintilaajennuksia älypuhelimilla tietoa hakeville ihmisille ja verkkokaupan sivuston mainoksen ihmisille, jotka hakevat pöytäkoneella – kaikki tämä yhdellä kampanjalla.

3. Kehittyneitä raportteja uusien tulostyyppien mittaamiseen
Teknologian ansiosta ihmiset pystyvät toimimaan mainostesi perusteella uusilla tavoilla. Potentiaaliset asiakkaat voivat nähdä mainoksesi ja ladata sovelluksesi, tai he voivat soittaa sinulle. Markkinoijien on ollut vaikea mitata ja vertailla näitä vuorovaikutuksia helposti. Jotta voisit mitata kampanjoidesi täyden arvon, tehostettujen kampanjoiden avulla voit laskea puhelut ja sovellusten lataukset helposti tuloksina AdWords-raporteissasi.

Esimerkki: voit laskea 60 sekunnin mittaiset tai sitä pidemmät puhelut, jotka olivat soita klikkaamalla -mainoksen tulosta, tulokseksi AdWords-raporteissasi ja verrata niitä muihin tuloksiin, kuten viittauksiin, myyntiin ja latauksiin.

Päivittäminen tehostettuihin kampanjoihin

Tehostetut kampanjat otetaan käyttöön mainostajien vaihtoehdoksi tulevina viikkoina, ja aiomme päivittää kaikki kampanjat vuoden 2013 puolivälissä.

Tehostettujen kampanjoiden tarkoituksena on auttaa sinua menestymään moninäyttömaailmassa, mutta me tiedämme, että siirtyminen voi vaatia aluksi joitakin muutoksia. Täältä voit saada apua:



Tulevina viikkoina kerromme uusista ominaisuuksista ja annamme vinkkejä ja parhaita käytäntöjä Inside AdWords -blogissa ja Google+ -sivullamme. Otamme mielellämme vastaan palautetta.

Kirjoittanut Sridhar Ramaswamy, Googlen tekninen johtaja

0 kommentteja :