Näy paikallisesti lomakauden aikana ja sen jälkeen

torstaina, joulukuuta 06, 2012 | 17.40

Labels: , , , , , , , , ,

Lomakauden lähestyessä voit auttaa asiakkaitasi löytämään yrityksesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi helposti käyttämällä AdWordsin sijaintilaajennuksia ja aluekohdistusta. Aluekohdistus näyttää mainoksesi tietyillä maantieteellisillä alueilla olevilla asiakkaille, jotka haluat saavuttaa, ja sijaintilaajennusten ansiosta voit liittää yrityksesi osoitteen ja puhelinnumeron dynaamisesti mainoksiisi. Tänään julkistamme muutamia parannuksia näihin kahteen ominaisuuteen ja tuomme ne saataville useammissa maissa, jotta yrityksesi ehtii jalkautua paikallisille markkinoille ennen lomakautta.

Uutuudet

1. Esittelyssä lentokenttäkohdennus: uusi tapa tavoittaa liikkeellä olevat matkustajat
Matkustajat tarkastavat usein lentojensa tietoja ja haluavat kuluttaa aikaa mukavasti ennen lennon lähtöä. Niinpä kannettavista laitteista ja tablettilaitteista onkin tullut korvaamattomia apuvälineitä lentomatkustajille. Lentokenttäkohdistamisen myötä yritykset pystyvät tavoittamaan potentiaaliset asiakkaansa AdWordsilla mobiili- ja tablettilaitteiden ja kannettavien laitteiden välityksellä yli 350 lentokentällä eri puolilla maailmaa.


Lentokenttäkohdistaminen mahdollistaa räätälöityjen ja reaaliaikaisten matka- ja viihdetarjousten sekä mobiilisovellusten tarjoamisen lentomatkustajille. Voit myös tehostaa lentokenttäkampanjoiden kiinnostavuutta ja tuotemerkkiesi tunnettuutta esimerkiksi mobiilinäyttömainosten muodossa. Lisäksi voit tarkastella kampanjoiden tehokkuutta helposti maantieteellisten tehokkuusraporttien avulla.

2. Sijaintilaajennukset ja sivustolinkit näytetään yhdessä
Sijaintilaajennuksia voidaan nyt näyttää yksirivisten sivustolinkkien vieressä tekstimainoksissa (pöytätietokoneissa ja kannettavissa tietokoneissa). Lisäksi niitä voi näyttää kaksi- ja kolmirivisten sivustolinkkien yhteydessä. Jos yrityksesi on monikanavainen, voit käyttää sivustolinkkien ohella sijaintilaajennuksia liiketoimintasi eri alueiden mainostamiseen.


3. Isot ja kätevät kartat
Pöytätietokoneissa ja kannettavissa tietokoneissa sijaintilaajennuksen yhteydessä näytetään nyt iso ja houkutteleva karttapaneeli, joka korvaa nykyisen laajennettavan kartan. Kun käyttäjä klikkaa sijaintilaajennuksen osoitetta, uusi karttapaneeli avautuu ensimmäisten hakutulosten oikealle puolelle.


Alustavat testaukset osoittavat, että käyttäjät klikkaavat kartan sijainteja useammin kuin aiemmassa järjestelmässä.

4. Tarkemmat sijainnit asiakkaille 
Erilaiset ominaisuudet, kuten postinumeron kohdistaminen Yhdysvalloissa, ovat mahdollistaneet tarkempien sijaintitietojen näyttämisen asiakkaille sijaintilaajennusten ansiosta. Jos sinulla on erikoismyymälä tai vaikkapa hiihtokeskus, sijaintilaajennuksesi näytetään ihmisille, jotka ovat lähellä yritystäsi, mutta eivät sen postinumeron alueella. Tällä tavalla pystyt houkuttelemaan myös sellaisia asiakkaita, jotka ovat valmiita matkustamaan pidempiäkin matkoja käydäkseen yrityksessäsi.

5. Sijaintilaajennusten verkkotulosraportit
Jos käytät AdWordsin tulosseurantaa, haluat varmasti tietää, miten sijaintilaajennukset vaikuttavat verkkotulosprosentteihisi. Lisäsimme aiemmin tänä vuonna mainoslaajennusten raportteihin verkkotulostiedot. Niiden avulla voit analysoida sijaintilaajennusten kokonaisvaikutusta verkkotuloksiin ja sijaintikohtaisiin verkkotuloksiin aiempaa tehokkaammin.

6. Hyödynnä maantieteellistä kohdistamista ja sijaintilaajennuksia useammissa maissa
Olemme jo kertoneet päivityksistä sijaintilaajennuksiin ja maantieteellisen kohdistamisen vaihtoehtoihin. Lisäksi sijaintilaajennukset ovat nyt saatavana Argentiinassa, Bulgariassa, Romaniassa, Venäjällä, Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa ja Vietnamissa.

Lisäksi olemme laajentaneet maantieteellisiä kohdistuspalveluita seuraaviin maihin ja seuraaville alueille: Iso-Britannia, Ranskan departementit ja jotkin Argentiinan, Venäjän sekä Yhdistyneiden arabiemiirikuntien kaupungit.

Katso täydellinen luettelo maailmanlaajuisista kohteistamme.

Toimi paikallistasolla
Toivomme, että näiden parannusten avulla voit lisätä paikallisten yritystietojesi näkyvyyttä asiakkaillesi niin kiireisen lomakauden aikana kuin sen jälkeenkin. Jos paikalliset mainokset eivät ole sinulle tuttuja tai haluat lisätietoja, ohjekeskuksessa on yksityiskohtaisia ohjeita sijaintilaajennusten ja aluekohdistuksen määrittämiseksi. Voit myös ottaa yhteyttä AdWords-tukeen.


Tekijä: tuoteryhmäpäällikkö Smita Hashim

0 kommentteja :