Oikean yleisön löytäminen kohderyhmien avulla

maanantaina, elokuuta 06, 2012 | 20.23

Labels: , , , , ,

Markkinoijat ovat jo pitkään yrittäneet ymmärtää paremmin erilaisten lehdistö- ja viestintäkanavien yleisön koostumusta voidakseen räätälöidä viestinsä paremmin ja näyttää osuvampia mainoksia kuluttajille. Nämä yleisötilastot ovat yhtä tärkeitä digitaalisessa mainonnassa. Sen vuoksi otimme hieman yli vuosi sitten käyttöön beta-version, jonka avulla voit näyttää tiettyihin kohderyhmiin, kuten ikään ja sukupuoleen, perustuvia mainoksia.

Vuodesta 2011 olemme tehneet kovasti töitä saadaksemme tämän yhä useamman mainostajan käyttöön. Markkinoijat ovat saavuttaneet loistavia tuloksia. Esimerkiksi Blue Nile käytti kohderyhmiä kampanjassaan, jolla se yritti tavoittaa mahdollisia kihlasormuksen ostajia, ja saavutti kymmenen kertaa korkeamman klikkaussuhteen kuin Yhdysvaltojen online-näyttökampanjoissa keskimäärin saavutetaan. Meillä on ilo kertoa, että tämä ominaisuus on nyt laajasti käytettävissä AdWordsissa kampanjoihin, joita voi kohdistaa 39 maahan. Mikäli se on käytettävissä alueellasi, se alkaa näkyä Display-verkoston välilehdessä ikä- ja sukupuolikohdistuksena.

Kohderyhmäluokat täydentävät muita AdWordsin kohdistusominaisuuksia, kuten aihepiirit, uudelleenmarkkinointi ja avainsanan asiayhteyteen kohdistus. Tärkein tavoite on auttaa sinua tarkentamaan markkinointiviestiäsi paremmin ja tavoittamaan oikea yleisö oikealla mainoksella. Jos myyt esimerkiksi joogavarusteita ja tiedät, että ydinyleisöösi kuuluu enimmäkseen 25–34-vuotiaita naisia, voit määrittää kampanjasi näyttämään mainoksia kyseiselle yleisölle sen sijaan, että näyttäisit niitä ihmisille, jotka tuskin ovat yhtä kiinnostuneita tuotteesta.

Tavoitteenamme on auttaa sinua muodostamaan parempi yhteys yleisöösi, jolloin markkinointikampanjasi toimivat tehokkaammin. Tämä on tärkeä osa tavoitettamme parantaa mainoksiamme käyttäjien kannalta, mikä auttaa meitä rahoittamaan sisältöä verkossa. Aloita kohderyhmien käyttö kampanjoissasi käymällä ohjekeskuksessamme.

Tekijä tuotepäällikkö Jon Krafcik

0 kommentteja :