Entistä joustavampi kohdistus Google Display -verkostossa

perjantaina, heinäkuuta 06, 2012 | 18.46

Labels: , ,

Tunnisteet: Tiedotukset, Display-verkosto, kohdistus

Viime kuussa esittelimme Display-verkosto-välilehden. Se on AdWordsin uusi käyttöliittymä, jonka tarkoitus on tehdä näyttömainonnan ostamisesta entistä helpompaa ja tehokkaampaa yhdistämällä kohdistukset, hintatarjoukset ja optimoinnin yhteen ja samaan paikkaan. Nyt meillä on ilo julkaista uuden Display-verkosto-välilehden uusi Joustava kattavuus -kohdistusasetus, jonka avulla hallitset näyttömainoksiasi entistäkin tarkemmin.

Parin viikon kuluessa AdWordsin Asetukset-välilehden Verkostot ja laitteet -osioon lisätään uusi kohdistusvaihtoehto nimeltä Joustava kattavuus. Joustavan kattavuuden avulla voit hienosäätää mainostesi näkyvyyttä valitsemalla asetukset mainosryhmätasolla kampanjatason sijasta. Tällä vaihtoehdolla voit hallita paremmin sitä, missä mainoksesi näkyvät ja ketkä näkevät mainoksiasi.


Muutoksen syyt
Nykyisellään voit hallita Display-verkoston kohdistusta kampanjatasolla valitsemalla Laaja kattavuus- tai Tarkka kattavuus -asetuksen. 


  • Jos valitset Laajan kattavuuden, mainoksiasi näytetään vain sivuilla, jotka vastaavat ensisijaista kohdistustapaasi. 
  • Jos taas valitset Tarkan kattavuuden, mainoksiasi näytetään sivuilla, jotka vastaavat kaikkia kohdistustapojasi. 


Joustavassa kattavuudessa voit valita minkä tahansa yhdistelmän useista kohdistustavoista mainosryhmätasolla ja myös hallita mainosryhmätason eri kohdistus- ja hintatarjoustapojen yhdistelmiä. Se tarjoaa myös näkyvyyttä siihen, miten kohdistusvalintasi vaikuttavat kampanjoittesi kattavuuteen ja näyttökertojen määrään. 

Miten tämä vaikuttaa kampanjoihini nyt? 
Joustavan kattavuuden kampanja-asetus tulee käyttöön vaihtoehtoisena asetuksena AdWords-tileihin kesäkuussa. Se korvaa Laaja kattavuus- ja Tarkka kattavuus -valinnat myöhemmin tänä vuonna.

Jos valitset tämän vaihtoehdon olemassa olevassa kampanjassasi, et voi enää palata Laajaan tai Tarkkaan kattavuuteen. Uusissa mainosryhmissä joustava kattavuus on oletusasetuksena. Nykyiset kohdistus- ja hintatarjousvalintasi pysyvät ennallaan, mutta nyt voit hallita niitä myös yksittäisten mainosryhmien tasolla.

Lisätietoja
Lisätietoja joustavan kattavuuden hyödyntämisestä on AdWordsin ohjekeskuksessa.

0 kommentteja :