Oletko koskaan miettinyt miten AdWords-avainsanojesi laatupisteet lasketaan ja miten voisit niitä parantaa? Tämän blogikirjoituksen tarkoituksena on antaa vastauksia juuri näihin kysymyksiin.

Määrittelemällä laatupisteet haluamme varmistaa, että AdWords-mainokset, avainsanat ja mainostettavat verkkosivustot ovat mahdollisimman relevantteja käyttäjille. Parantaaksesi AdWords-tilisi avainsanojesi laatupisteitä hyödynnä alla olevat vinkit ja luo kampanjoistasi mahdollisimman kiinnostavia, houkuttelevia ja hyödyllisiä potentiaalisille asiakkaillesi - huomaat vaikutuksen klikkien ja uusien asiakkaiden määrässä!

Laatupisteet ovat merkittävä osa AdWordsissa menestymistä, koska



Yksinkertaisesti sanottuna: mitä korkeammat laatupisteet, sitä alhaisemmat hinnat ja sitä paremmin mainoksesi sijoittuu. 

Laatupisteisiin vaikuttavat monet asiat, muiden muassa


  • avainsanojen ja vastaavien mainosten napsautussuhde 
  • tilihistoria (joka mitataan kaikkien tilisi mainosten ja avainsanojen napsautussuhteena) 
  • aloitussivun laatu 
  • avainsanan vastaavuus mainostekstiin 


Laatupisteillä pyrimme varmistamaan, että käyttäjät näkevät vain kaikkein parhaiten heidän hakuaan vastaavia mainoksia.

Helpommin sanottu kuin tehty? Ei oikeastaan! Lue koko artikkeli “Mitä AdWordsin laatupisteet ovat ja miten ne lasketaan?AdWords-ohjekeskuksesta saadaksesi konkreettisia esimerkkejä kampanjoidesi kehittämiseen.

Onnea mainostamiseen!

AdWords-ohjekeskustiimi