Tämä postaus on osa uutta Google Analyticsiä käsittelevää viestisarjaa. Uuden Google Analyticsin beta-versio on tällä hetkellä kaikkien Analytics-käyttäjien käytettävissä. Muista seurata Google Analyticsiä Twitterin kautta, jotta saat tiedon uusimmista päivityksistä. Tällä viikolla Analytics-asiantuntija Gavin Doolan kertoo Google Analyticsin versioon 5 tehdyistä parannuksista, jotka koskevat AdWords-tilien liittämistä.

Meillä on ilo julkistaa uusi ominaisuus, jonka ansiosta voit käyttää useita AdWords-tilejä Google Analyticsin kanssa entistä tehokkaammin.

Aikaisemmin yhteen Google Analytics -tiliin oli mahdollista liittää ainoastaan yksi AdWords-tili. Tämä hankaloitti automaattisten tunnisteiden lisäämistä sekä AdWords-raporttien käyttöä Google Analyticsissä.

Tästä päivästä alkaen voit liittää Google Analytics -tiliisi useita AdWords-tilejä. Google Analytics -tiliasetusten uuden Tietolähteet osion avulla voit helposti lisätä automaattisia tunnisteita useisiin AdWords-tileihin sekä tuoda AdWords-tietosi Google Analyticsiin. 

Katsotaan, miten tämä tapahtuu:
Ennen kuin aloitat varmista, että käytät Google-tiliä, jolla on käyttöoikeus sekä Google Analytics- että AdWords-tiliisi ja joka on Analytics-tilin järjestelmänvalvoja.

Jos haluat linkittää useita AdWords-tilejä yhteen Analytics-tiliin, sinun on määritettävä oletukseksi Analyticsin uusin versio:

1. Kirjaudu Google Analytics -tiliisi osoitteessa http://www.google.com/analytics/fi-FI/.

2. Napsauta sivun oikeassa yläkulmassa olevaa Uusi Versio -linkkiä.

 

3.Valitse Tee tästä versiosta oletusversio.
Jos ohitat tämän vaiheen, uutta liittämisen mahdollistavaa käyttöliittymää ei näytetä, kun kirjaudut AdWordsiin.

   


Tilien liittäminen

 1. Kirjaudu AdWords-tiliisi osoitteessa https://adwords.google.fi.

2. Valitse Työkalut ja analyysi -välilehti ja valitse Google Analytics.

3. Napsauta oikeassa yläkulmassa olevaa rataskuvaketta.
   

 4. Valitse sivun vasemmasta yläreunasta Kaikki tilit.
   

 5. Valitse tili, johon haluat liittää AdWords-tilin.
 


6. Valitse Tietolähteet-välilehti.
   

7. Valitse AdWords-välilehti. 

8. Napsauta Liitä tilit -painiketta.

   

Liittäminen tapahtuu hyvin samankaltaisesti Oma asiakaskeskus -alatiliä käytettäessä. Lisätietoja on artikkelissa Analytics-tilien liittäminen Oma asiakaskeskus -tileihin

Parannuksia AdWords-tilin tietojen käyttöönotossa useissa profiileissa 

Jotta useiden AdWords-tilien liittäminen Google Analyticsiin olisi mahdollisimman tehokasta, olemme myös helpottaneet AdWords-tietojen tuomista useisiin profiileihin Google Analyticsissa. Olemme luoneet lyhyen videoesittelyn tarvittavista toimenpiteistä: 

 

Jos opit paremmin lukemalla, löydät tilien liittämistä koskevat ohjeet Google Analytics -ohjekeskuksesta

Hauskaa liittämistä!
Gavin Doolan Google Analytics -tiimi