Fez, Marokko. Fez tunnetaan monista asioista: siellä sijaitsee maailman vanhin yliopisto Al Karaouine, kuuluisa Fez-päähine on saanut siitä nimensä ja vanhassa kaupungissa on maineikkaita parkitsimoja. Ehkä kaikkein mieleenpainuvinta Fezissä on kuitenkin se, että se on maailman laajin vain jalankulkijoille tarkoitettu alue. "Fezissä on paljon kapeita katuja. Se on ainutlaatuinen, koska se on maailman laajin kaupunkiympäristö, jossa ei ole autoja... se on irrotettu modernista maailmasta," Frederic Sola kertoo.

Frederic Sola ja Cathy Bellafronto ryhtyivät entisöimään 1600-luvulta peräisin olevaa riadia (perinteinen marokkolainen talo) Fezissä vuonna 2005. Se oli aiemmin ollut ministeriön omistuksessa. Entisöinti kesti puolitoista vuotta ja työllisti 40–50 rakennusmiestä, artesaania ja käsityöläistä joka päivä. Tuloksena on kaunis boutique-hotelli Riad Laaroussa, joka tarjoaa asiakkaille vieraanvaraisen ja ainutlaatuisen elämyksen.

Google AdWordsin käyttäminen

Kun Fredin ja Cathyn verkkovastaava oli saanut verkkosivuston valmiiksi, hän oli ehdottanut heille mielenkiintoista ratkaisua markkinointi- ja mainontaongelmiin: Google AdWordsia. He epäröivät ensin, mutta päättivät sitten kokeilla. Pian mainosten napsautusmäärä alkoi kasvaa, mikä tarkoitti, että myös sivuston kävijämäärä kasvoi. Nämä napsautukset ja käynnit muuntuivat pian todellisiksi tuloksiksi. Asiakkaita tuli joka puolelta maailmaa, kuten Ranskasta, Espanjasta, Italiasta, Australiasta ja Yhdysvalloista. Fred ja Cathy huomasivat nopeasti, että he saattoivat saavuttaa Google AdWordsin avulla kaikki mainontatavoitteensa, joten he luopuivat pian offline-mainonnasta. "Perusperiaatteemme on, että mitä korkeampi sijoituksemme on Google-haussa, sitä korkeampi näkyvyytemme on. Se puolestaan tuo sivustoon lisää vierailijoita ja kasvattaa varausten määrää, " Fred kertoo.

Katse tulevaisuuteen

Riad Laaroussa on käyttänyt Google AdWordsia kolmen vuoden ajan ja kasvattanut sinä aikana mainontaansa 25 prosenttia. Google AdWords on siis ollut erittäin tehokas ratkaisu yritykselle. Sekä yrityksen tuotto että asiakaskunta ovat kasvaneet sen tuella. "Jatkamme markkinointistrategiamme tarkentamista valitsemalla avainsanoja, joilla tavoitamme kaikkein todennäköisimmin potentiaaliset asiakkaamme. Lisäksi laajennamme muihin kieliin," Cathy kertoo. "Mainostamme säännöllisesti ranskaksi ja englanniksi, mutta olemme lisäämässä valikoimaan myös espanjan, italian ja saksan."
Google AdWordsin ansiosta Riad Laaroussan omistajat toteuttivat mainontatavoitteensa ja tekivät tulosta. Heidän yrityksensä tarvitsee näkyvyyttä, ja Google AdWords tuo sitä heille. Käyttäjät eri puolilla maailmaa löytävät nyt tämän boutique-hotellin verkkosivuston tai Google Mapsissa olevan sijainnin kautta. Omistajat suunnittelevat mainontabudjettinsa kasvattamista Google AdWordsissa, mikä kertoo siitä, että tämä mainontakanava todella toimii.




Kirjoittanut: Omar Selman, AdWords Team.