Muutama kuukausi sitten otimme käyttöön +1-painikkeen, jotta käyttäjien on helppo saada suosituksia luottamiltaan henkilöiltä tehdessään hakuja. Henkilökohtainen suositus luotettavalta henkilöltä on yksi käyttökelpoisimmista tiedonlähteistä. Käyttöönoton jälkeen +1-painike on asennettu miljooniin verkkosivustoihin, ja näyttökertoja on yli neljä miljardia päivässä. Ensi viikosta lähtien laajennamme toiminnallisuuden verkossa oleviin näyttömainoksiin.

Ensi viikosta lähtien saatat nähdä +1-painikkeen ja suosituksia mainoksiesi vieressä, jos sinulla on näyttömainoksia Google Display -verkostossa. Käyttäjät voivat yhdellä napsautuksella suositella mainoksen aloitussivua ystävilleen ja kontakteilleen.

Henkilökohtaisten suositusten liittäminen näyttömainoksiin voi muuttaa tapaa, jolla kuluttajat kokevat mainonnan. Näyttömainoksesta tulee paljon tehokkaampi, kun käyttäjät näkevät, ketkä heidän kavereistaan ja kontakteistaan suosittelevat sivua aktiivisesti.

Otetaan esimerkiksi Elina, joka näkee alennushintaisia lentoja koskevan mainoksen. Hän antaa mainokselle +1-merkinnän, koska arvelee vastaavien tarjousten kiinnostavan kavereitaan. Nyt kun Elinan kaverit ja kontaktit, jotka ovat kirjautuneina Googleen, näkevät mainoksen, he näkevät mainoksen alaosassa Elinan kuvan ja huomautuksen, jossa sanotaan hänen antaneen mainokselle +1-merkinnän.


+1-painike ja suositukset näkyvät näyttömainosten alaosassa ja haalistuvat, kunnes käyttäjä siirtää hiiren kohdistimen mainoksen päälle. Käyttäjä voi myös sulkea suositusosion valitsemalla x.

Elinan kaverit ja kontaktit myös näkevät mainoksen todennäköisemmin. Koska kaverin suositus on niin vahva merkki osuvuudesta, Google Display -verkosto antaa suositelluille mainoksille lisätehoa lisäämällä ne huutokauppaan jokaisesta sivusta, jolla kaveri käy. Jos mainoksesi on kuitenkin kohdistettu tiettyihin sijoitteluihin tai käyttäjäsegmentteihin (sisältäen kiinnostuksen kohteiden luokat ja uudelleenmarkkinoinnin luettelot), mainoksesi näkyy vain nämä kriteerit täyttävillä sivuilla. Mainoksiasi ei myöskään koskaan näytetä missään sijoittelussa tai luokassa, joka on poissuljettavien luettelossa.

Huomaa, että mainoksen saama +1-merkintä vastaa mainoksen aloitussivua. Sillä ei siis ole merkitystä, annetaanko +1-merkintä hakutulossivulle, sivustolle vai näyttömainokselle. Yksi +1-merkintä koskee samaa sisältöä koko verkossa riippumatta siitä, missä sisältö näkyy.

Google Display -verkostossa +1-painike lisätään kuva- ja Flash-mainokseen sekä animoituun GIF-mainokseen, näyttömainosten rakennustyökalun mainoksiin ja valikoituihin mobiiliverkon mainoksiin. Voit myös sisällyttää +1-painikkeen DoubleClick Rich Media -mainoksiin jotka voivat näkyä Display-verkostossa tai sen ulkopuolella.

Jos et ole varma, haluatko liittää +1-painikkeen ja suositukset mainoksiisi heti tästä päivästä eteenpäin, voit poistaa ominaisuuden käytöstä kampanjatasolla AdWordsin kampanjoiden asetuksissa.

Lisätietoja +1-painikkeesta ja sen vaikutuksista mainoksiisi ja hakutuloksiisi on +1-painikkeen sivustolla.

Kirjoittanut: Christian Oestlien