Jos kirjoitat mainoksesi millä tahansa muulla kielellä kuin englanniksi, olet ehkä toivonut, että voisit tehdä näkyvästä URL-osoitteesta yhtenäisen muun mainostekstin kanssa näyttämällä verkkotunnuksen nimen kansainvälistetyssä muodossa. Julkaisemme tänään tuen muille kuin ASCII-merkeille – myös muille kuin latinalaisille merkeille sekä aksentteja ja diakriittisiä merkkejä sisältäville latinalaisille merkeille – näkyviä URL-osoitteita ja kohde-URL-osoitteita varten.

Kun luot mainoksen AdWordsissa, voit nyt syöttää Unicode-merkkejä näkyvän URL-osoitteen ja kohde- URL-osoitteen kenttiin. Jotta voimme varmistaa, että käyttäjät pääsevät sivustoosi, tarkistamme, että URL-osoite toimii oikein sekä Unicode- että Punycode-muodossa.

Haluamme myös varmistaa, että käyttäjille ei näytetä URL-osoitteita muilla kuin heidän omalla kielellään, joten näytämme näkyvän URL-osoitteen Unicode-merkkeinä vain, jos sen kieli vastaa käyttäjän Google- käyttöliittymän kieltä. Kaikissa muissa tapauksissa se näytetään Punycode-muodossa.

Muista, että kaikki näkyviä URL-osoitteita ja kohde-URL-osoitteita koskevat AdWords-käytännöt ovat edelleen voimassa. Erityisesti näkyvän URL-osoitteen ja kohde-URL-osoitteen verkkotunnusten on vastattava toisiaan, joten jos käytät muita kuin ASCII-merkkejä näkyvässä URL-osoitteessa, varmista, että teet samoin kohde-URL-osoitteen kohdalla.

Lisäksi jos käytät useatavuisia merkkejä, huomaa, että merkkimäärien rajoitukset saattavat vaihdellaLisätietoja on ohjekeskuksessa.

Kirjoittaja: Lisa Shieh, Inside AdWords -tiimi