Riippumatta siitä onko tarkoitus lisätä tietoisuutta tai parantaa myyntiä, mainostajilla on yhteinen tavoite: tavoittaa ne ihmiset, jotka todennäköisimmin ovat kiinnostuneita heidän tuotteestaan tai palvelustaan. Käyttämällä asiayhteyteen kohdistusta Google Display -verkostossa voit löytää ihmiset välittömästi, kun he ilmaisevat kiinnostuksensa selata tietyn aihealueen sisältöjä. Mutta mitä tapahtuu, kun käyttäjä, joka on selaillut esimerkiksi kameroita siirtyy lukemaan erillistä uutissivustoa tai suosikkiblogiaan? Kameranvalmistajan markkinoija haluaisi näyttää tälle kiinnostuneelle käyttäjälle mainoksen, mutta hän ei voi käyttää asiayhteyteen kohdistusta, koska sivun sisältö ei liity mainostettuun tuotteeseen.

Lähes kaksi vuotta sitten julkaisimme betaversion aihepiiritoiminnosta Google Display-verkostossa. Olemme pikkuhiljaa laajentaneet sen saatavuutta, ja tästä päivästä lähtien aihepiiritoiminto on kaikkien AdWords-mainostajien käytettävissä. Se toimii seuraavasti: Järjestelmämme seuraa minkä tyyppisillä sivuilla käyttäjä vierailee – ottaen huomioon koska viimeksi ja kuinka usein kyseisillä sivuilla on käyty – ja yhdistää käyttäjän selaimen sopiviin aihepiireihin. Aihepiirejä käyttämällä voit näyttää mainoksia ihmisille, jotka todennäköisimmin ostavat tuotteitasi tai palveluitasi. Tavoitat heidät kaikenlaisissa Google Display -verkoston sivustoissa asiayhteydeltään sopivien sivujen lisäksi.

Koska valittavana on yli 1 000 aihepiiriä ekoturismista kännyköihin, kaikki mainostajat löytävät taatusti yritykselleen sopivan aihepiirin. Ja Google Display -verkoston 500 miljoonan näistä aihepiireistä kiinnostuneen päivittäisen käyttäjän joukosta voit tavoittaa valtavan määrän mahdollisia asiakkaita. Maksat ainoastaan napsautuksista tai näyttökerroista huutokauppahinnoilla, kuten tähänkin asti. Betaversion mainostajamme ovat käyttäneet aihepiirejä onnistuneesti monenlaisten tavoitteiden saavuttamisessa brändin näkyvyyttä 40 % nostaneesta mainostajasta kenkäkauppaan, joka kasvatti 400% myyntiin johtavia näyttökertoja aiempaa alhaisemmilla mainoskuluilla per myyty yksikkö.

Koska tarjoamme nyt aihepiiritoimintoa entistä useammalle mainostajalle, tulemme sitoutumaan korkealaatuisten hallintaominaisuuksien ja entistä suuremman läpinäkyvyyden tarjoamiseen käyttäjillemme. Käyttäjät voivat milloin tahansa tarkastella ja muokata aihepiirejä tai poistaa pysyvästi käytöstä aihepiireihin perustuvien mainosten näyttämisen osoitteessa Mainosvalintojen hallintatyökalu. Me myös merkitsemme mainoksemme Google mainokset -logolla antaaksemme käyttäjille ilmoituksen näytettävistä mainoksista ja mahdollisuuden valita niitä.

Toivomme, että tulet käyttämään näitä aihepiirejä parantaaksesi mainostajiesi kampanjoita. Uskomme, että ne ovat tehokas keino saavuttaa lisää kiinnostuneita käyttäjiä, lisätä tietoisuutta tuotteistasi ja palveluistasi, tavoitteena tietysti kasvava myynti. Saat lisätietoja ohjekeskuksestamme.

Kirjoittanut: Jon Krafcik, tuotepäällikkö, Google Display -verkosto