Nykyisillä kohdistuksen, optimoinnin ja mittauksen innovaatioilla voit saavuttaa paremman tehokkuuden Display-verkoston kampanjoissa. Panostamme näihin alueisiin, ja voimme iloksemme julkaista useita työkaluja, joiden avulla saat näyttömainonnan kampanjoistasi paremmat mittaukset, tiedot ja tuoton.

Paremmat mittaukset

1. Suhteellinen napsautussuhde: käyttäjien toiminta verkkosivuilla vaihtelee sen mukaan, minkä tyyppisillä sivuilla käyttäjät ovat. Käyttäjät saattavat esimerkiksi käyttää tuotearvosteluja sisältävällä sivulla olevia mainoksia eri tavoin kuin blogissa olevia mainoksia. Napsautussuhde kertoo, kuinka usein käyttäjät napsauttavat mainoksiasi, mutta napsautussuhde ei pysty osoittamaan, kuinka tehokkaita mainoksesi ovat verrattuna saman sivun muihin mainoksiin.

Jotta voit mitata Display-verkoston kampanjoidesi tehokkuutta tarkemmin, suhteellinen napsautussuhde osoittaa, kuinka tehokkaita mainoksesi ovat suhteessa muihin mainoksiin, jotka näkyvät Google Display -verkoston samoissa paikoissa, ja voit mitata tehokkuuttasi koko Display-verkostossa. Jos näyttömainostesi napsautussuhde on esimerkiksi 0,04 % ja muiden Google Display -verkoston samoissa paikoissa olevien mainosten napsautussuhde on 0,02 %, mainostesi suhteellinen napsautussuhde on (0,04)/(0,02) = 2x.

Alla olevassa kuvakaappauksessa näkyy, miltä suhteellinen napsautussuhde näyttää AdWordsissa:


Miksi suhteellisella napsautussuhteella on merkitystä?

Napsautussuhde, joka on 0,04 %, saattaa näyttää ensin alhaiselta. Kun kuitenkin otetaan huomioon, että tämä on kilpaileviin mainoksiin nähden kaksinkertainen napsautussuhde, nähdään, että mainostesi tehokkuus on napsautussuhteen perusteella parempi kuin muiden sivulla olevien mainosten. Tämä tarkoittaa, että mainos vastaa verkkosivustoja, joilla mainoksiasi näytetään, ja että yleisö reagoi viestiisi.

Saatat myös huomata, että suhteellinen napsautussuhde on 0,5x, mikä tarkoittaa, että mainokset saavat vain puolet keskimääräisestä napsautussuhteesta. Tämä tarkoittaa, että mainoksesi eivät tehoa niihin käyttäjiin, jotka haluaisit tavoittaa, ja että voit ehkä parantaa tehokkuutta tarkentamalla mainoksia.

Voit tarkistaa suhteellisen napsautussuhteen AdWords-tilissäsi siirtymällä Mainosryhmät-välilehteen, valitsemalla avattavasta Sarakkeet-valikosta Muokkaa sarakkeita ja valitsemalla sitten Suhteellinen napsautussuhde -kohdan. Suhteellinen napsautussuhde näkyy kampanja- tai mainosryhmätasolla.

2. Osuus näyttökerroista: huutokauppamallissa useat mainostajat kilpailevat verkkosivun samoista mainospaikoista. Voit mitata näkyvyyttäsi verkossa osuudella näyttökerroista, joka kuvaa mainosten näyttökertojen prosenttiosuutta sivun niiden näyttökertojen kokonaismäärästä, joilla mainokset voivat näkyä Google Display -verkostossa. Toisin sanoen osuus näyttökerroista kertoo verkossa saamasi mediaosuuden.

Kun tiedät osuuden näyttökerroista, voit lisätä mediaosuuttasi muokkaamalla budjettiasi tai parantamalla mainoksen sijoitusta. Menetettyjen näyttökertojen osuus (budjetti) kertoo, kuinka paljon napsautuksia menetät budjetin takia, ja Menetettyjen näyttökertojen osuus (sijoitus) kertoo, kuinka paljon napsautuksia menetät mainoksen sijoituksen takia.

Saatat esimerkiksi huomata, että menetät 25 % osuuden näyttökerroista budjettirajoitusten takia, ja että sinun on kasvatettava kampanjan päiväbudjettia, jotta saat enemmän näyttökertoja. Saatat myös huomata, että menetät 35 % osuuden näyttökerroista mainoksen sijoituksen takia, ja että sinun on korotettava hintatarjouksia tai parannettava mainoksia.

Tarkemmat tiedot

Kun mainoksiasi näytetään miljoonilla sivustoilla Google Display -verkostossa, voi olla vaikea seurata, missä mainoksesi näkyvät tai eivät näy. Sisältömainosten diagnostiikkatyökalu kertoo, miksi mainoksesi eivät näy Display-verkostossa. Saatat esimerkiksi huomata, että sijoitteluun kohdistettuja mainosryhmiäsi ei näytetä, koska ne hävisivät huutokaupan:


Voit myös nähdä, missä mainostasi näytetään ja missä sijoitteluissa:


Aloitamme Sisältömainosten diagnostiikkatyökalun julkaisemisen pienelle joukolle mainostajia kesäkuun puolessa välissä, ja julkaisemme koko tuotteen heinäkuun alussa.

Parempi tuotto verkkomainonnalle

Käyttäjät joutuvat usein vierittämään verkkosivua nähdäkseen mainokset. Kun käyttäjä ei vieritä riittävän pitkälle, jotta hän näkisi mainoksesi, nämä näkemättä jääneet näyttökerrat heikentävät mainontasi tehokkuutta ja osa käyttämistäsi rahoista menee hukkaan. Julkaisimme hiljattain Näkymätön näyttökerta -suodattimen, joka varmistaa, että tuhannen näyttökerran hintaa käyttäviä mainostajia ei veloiteta näyttökerroista, joita käyttäjät eivät todennäköisesti näe.

Otetaan esimerkki, jossa käyttäjä saapuu julkaisijan sivustoon, jossa mainoksesi näkyy sivun alaosassa:


Sinua veloitetaan vain, kun ennustamme, että käyttäjä todella vierittää sivua nähdäkseen mainoksesi:


Huomaa, että tämä ominaisuus on automaattisesti käytössä eikä vaadi hallintaa tai määritystä.

Yhteenveto

Kaikki nämä neljä työkalua ja ominaisuutta – Suhteellinen napsautussuhde, Näyttökertojen osuus, Sisältömainosten diagnostiikkatyökalu ja Näkymätön näyttökerta -suodatin – ovat käytettävissä kaikilla AdWordsin kielillä. Lisätietoja on ohjekeskuksessa.


Kirjoittanut: Inside AdWords Tiimi