Olemme aina uskoneet, että näyttömainonta voisi olla älykkäämpää, tehokkaampaa ja helpommin mitattavaa. Tänään valotamme yhtä näyttömainontamaailman hiljaisista tähdistä, joka mahdollistaa tämän muutoksen eli uudelleenmarkkinointia. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voit tavoittaa verkkosivustosi kävijät osuvalla viestillä heidän selatessaan muita sivustoja verkossa. Otimme sen käyttöön vuosi sitten Google Display -verkostossa ja uskomme, että uudelleenmarkkinointi on menestystarina. Vuonna 2010 uudelleenmarkkinointia käyttävien mainostajien kokonaismäärä kasvoi keskimäärin 113 prosenttia jokaisella vuosineljännekselle julkaisun jälkeen. Pari esimerkkiä siitä, miten mainostajat ovat käyttäneet uudelleenmarkkinointia hienoin tuloksin:


  • Yankee Candle -yritys herätti uudelleen asiakkaiden huomion, kasvatti tulosprosenttejaan 600 prosentilla ja puolitti tuloshinnan uudelleenmarkkinoin avulla.
  • Tietokoneita valmistava Lenovo kasvatti myyntiään 20 prosentilla ja alensi kulujen ja tulojen välistä suhdetta 14 prosentilla kampanjassa, jossa käytettiin uudelleenmarkkinointia ja näyttömainoksia useissa eri verkostoissa.
  • Verkossa toimiva hinaajien varaosien toimittaja Etrailer.com tuplasi napsautussuhteensa 75 prosenttia alhaisemmalla napsautuskohtaisella hinnalla verrattuna tavallisiin näyttömainoskampanjoihin kampanjoissa, joissa käytettiin uudelleenmarkkinointia.
Julkaisun jälkeisen vuoden aikana olemme parantaneet tehokkuutta ja kattavuutta kolmella tärkeällä parannuksella, jotta uudelleenmarkkinointi olisi entistäkin tehokkaampaa sekä pienimmille että suurimmille mainostajille. Ensinnäkin olemme mahdollistaneet osuvan mainoksen näyttämisen heti sen jälkeen, kun potentiaalinen asiakas poistuu sivustostasi ja kun sisäinen analyysisi osoittaa, että hän todennäköisesti napsauttaa mainosta. Toiseksi olemme parantaneet algoritmia, joka auttaa määrittämään reaaliajassa kuinka paljon sinun kannattaa maksaa kustakin näyttökerrasta, jotta pystyt maksimoimaan sen mahdollisuuden, että käyttäjä napsauttaa mainostasi. Myös jatkuvasti kasvava Google Display -verkosto tarkoittaa sitä, että tavoitat asiakkaasi yhä useammissa verkon sivustoissa. Tavoitamme keskimäärin 84 prosenttia henkilöistä tyypillisessä uudelleenmarkkinointiluettelossa ja näytämme kuukausittain satoja miljardeja mainontanäyttökertoja yli 500 miljoonalle internetin käyttäjälle joka puolella maailmaa.

Kun jatkamme yhä osuvampien mainosten näyttämistä yhä useammissa sivustoissa, yhä useammat julkaisijat ja mainostajat hyötyvät tästä.


  • Julkaisijoiden tulot kasvavat merkittävästi, kun he alkavat näyttää sivustoissaan uudelleenmarkkinointimainoksia. Tutkimustemme mukaan uudelleenmarkkinointimainokset tuottavat lähes kaksi kertaa enemmän tuloja kuin muut näyttömainokset.
  • Käyttäjät ovat kertoneet meille, että he pitävät kohdistetummasta mainontakokemuksesta, jonka uudelleenmarkkinointi mahdollistaa. Vintage Fashion Directoryn perustaja Marie DeOrio kuvailee uudelleenmarkkinointimainoksia seuraavasti: "Ne ovat kiehtovia ja ihania. Niiden ansiosta mainokset eivät tunnu mainoksilta. Jos ne on kohdistettu oikein ja jos olet kiinnostunut niiden aiheesta, niiden avulla saa arvokkaita tietoja." Marie huomauttaa, että hän näyttää uudelleenmarkkinointimainoksia omassa verkkosivustossaan, koska hän uskoo, että ne "parantavat käyttökokemusta".
Eikä tämä jää tähän. Tulevien kuukausien aikana aiomme esitellä uusia ominaisuuksia, jotka tekevät uudelleenmarkkinoinnista entistäkin älykkäämpää, nopeampaa ja dynaamisempaa. Uskomme, että uudelleenmarkkinointiin kohdistuva kiinnostus tulee lisääntymään entisestään, kun mainostajat, julkaisijat ja käyttäjät huomaavat sen edut ja jatkamme uusien tekniikoiden etsimistä lopullisen tavoitteen saavuttamiseksi: oikean mainoksen näyttämiseksi oikealle henkilölle oikeaan aikaan.

Kirjoittaja Aitan Weinberg, tuotepäällikkö