Ennusteiden mukaan seuraavien kahden vuoden aikana myydään yli 165 miljoonaa tablet-laitetta. Tabletit ovat saavuttamassa suuren suosion teknologiasta kiinnostuneiden kuluttajien parissa. Voimme iloksemme ilmoittaa, että olemme kehittämässä uusia kohdistusvaihtoehtoja, joiden avulla on helpompaa tavoittaa tämä yleisö. Jotta AdWords-mainosten hallinta olisi entistä tehokkaampaa, muutamme tapaa, jolla tablet-laitteisiin kohdistetaan.

Seuraavien viikkojen aikana Verkostot ja laitteet -osioon AdWords-tilisi Asetukset-välilehdelle tulee uusi kohdistusvaihtoehto Tablet-laitteet, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Aiemmin on ollut mahdollista kohdistaa mainoksia Apple iPad -laitteille, mutta uusi vaihtoehto tarjoaa mahdollisuuden kohdistaa mainokset kaikille tablet-laitteille. Lisäksi voit valita entistä tarkemmin, millaisissa laitteissa ja käyttöjärjestelmissä AdWords-mainoksesi näkyvät Jos esimerkiksi haluat näyttää mainoksiasi Apple iPad ‑laitteissa, voit valita laitekohdistusasetukseksi Tablet-laitteet, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet ja valita käyttöjärjestelmäasetuksista vaihtoehdon iOS. Tablet-kohdistus on alustavasti käytettävissä ainoastaan Apple-laitteissa, mutta laajennamme mainosten näytön myös muihin laitteisiin lähitulevaisuudessa.

Kun tämä vaihtoehto on saatavilla tilissäsi, mainoksiasi aletaan automaattisesti näyttää tablet-laitteissa, eikä sinun tarvitse tehdä mitään. Jos kampanjasi on kohdistettu Apple iPad -laitteille, saatat huomata nousun näyttökertojen ja kustannusten määrässä, kun lisäämme uusia tablet-laitteita mainosten näyttövaihtoehtoihin. Jos et halua mainostesi näkyvän tablet-laitteissa, voit määrittää tämän asetuksen laitekohdistusasetuksissa seuraamalla näitä vaiheittaisia ohjeita.

Huomaa, että tablet-laitteissa voidaan näyttää vain tavallisia teksti- ja kuvamainoksia. Varmista, että aloitussivusi näkyy oikein tablet-laitteissa, koska järjestelmämme estää varotoimena mainoksiasi näkymästä tablet-laitteissa, jos havaitsemme, että käyttäjät ohjataan paljon Flashia tai muuta huonosti näkyvää sisältöä sisältävälle aloitussivulle. Lisätietoja on tässä ohjekeskuksen artikkelissa.

Pyrimme jatkuvasti tarjoamaan mainostajille uusia kohdistustoimintoja AdWords-kampanjoissa. Toivottavasti nämä kohdistusvaihtoehdot auttavat sinua saamaan entistä tehokkaammin yhteyden erilaisia laitteita ja käyttöympäristöjä käyttäviin asiakkaisiin.



Kirjoittaja: Surojit Chatterjee