Julkaisimme eilen AdWords Editorin version 9.0. Siinä on useita uusia ominaisuuksia, joiden avulla muutosten tekeminen tileihin on entistä tehokkaampaa. Lisäksi uusia mainosominaisuuksia, kuten Mainosten sivustolinkkejä ja älypuhelimien kohdistusvaihtoehtoja, voi hallinnoida skaalatusti. Tärkeimmät muutokset on listattu alla. Lisätietoja on AdWords Editorin version 9.0 julkaisutiedoissa.

AdWords Editorin version 9.0 kohokohdat:

  • Mainosten sivustolinkkien skaalattu hallinta 
  • Versiossa 9.0 on täydellinen Mainosten sivustolinkkien tuki. Se sisältää lataamisen ja lähettämisen tiliin, muokkaamisen, muutosten tarkistamisen ja sivustolinkkien tuomisen ja viemisen.
  • Parannetut työkalut useiden kohteiden lisäämiseen ja päivittämiseen sekä CSV-tiedostojen tuomiseen
  • Kun lisäät uusia tietoja Lisää/päivitä useita ‑työkalun avulla, voit nyt antaa tiedot sarakkeissa missä tahansa järjestyksessä, antaa kullekin sarakkeelle halutun otsikon, valita vaihtoehdon, jolla sarakkeiden järjestys muistetaan seuraavassa tuonnissa, ja hyväksyä tai peruuttaa muutokset tilissä yhdellä napsautuksella. Lisäksi Tuo CSV ‑työkalussa on nyt myös vaihtoehdot, joilla voi liittää tekstiä sekä tuoda tiedostosta.
  • Älypuhelimien kohdistusvaihtoehtojen asettaminen AdWords Editor tukee nyt mahdollisuutta kohdistaa kampanjoita älypuhelimiin (kuten Android-, iPhone-, iPad- ja Palm-laitteisiin) ja operaattoreihin Kampanja-asetuksissa.
  • Useiden tilien ja omien asiakaskeskusten entistä parempi hallinnointi 
  • Jotta useiden tilien hallinnointi olisi entistä kätevämpää, AdWords Editorissa on nyt tilien järjestely- ja hakuominaisuudet, useiden tilien valinta ja poistaminen sekä uusi avattava valikko AdWords Editorin puunäkymän yläpuolella. Valikossa näkyvät viimeksi käytetyt tilit, joten voit siirtyä tilistä toiseen nopeasti. 
    Lisäksi lisättäessä oma asiakaskeskus ‑tiliä Lisää uusi AdWords-tili ‑valintaikkunassa voit tehdä hakuja käytettävissä olevien alatilien luettelossa, näyttää lisää sarakkeita ja siirtyä ylöspäin toiselle tasolle oma asiakaskeskus ‑tilirakenteessa.
  • Negatiivisten avainsanojen, sijoittelujen tai yleisöjen entistä helpompi löytäminen ja joukkomuutosten tekeminen 
  • Jotta negatiivisten avainsanojen, sijoittelujen tai yleisöjen löytäminen ja hallinnointi tilissä olisi entistä helpompaa, olemme muuttaneet tapaa, jolla negatiiviset näytetään AdWords Editorissa. Negatiiviset-välilehti on poistettu ja sen sijaan voi valita, näytetäänkö negatiiviset vai positiiviset avainsanat, sijoittelut tai yleisöt, napsauttamalla Positiiviset- tai Negatiiviset-kytkintä kunkin kohteen välilehdessä.
  • Valitse päällekkäisiä avainsanoja ‑painike on nyt käytettävissä negatiivisissa avainsanoissa, kun päällekkäisten avainsanojen näkymä on käytössä.

Kun kirjaudut AdWords Editor ‑tiliisi seuraavan kerran, sinua pyydetään päivittämään uusimpaan versioon. Voit ladata version 9.0 myös AdWords Editorin verkkosivustosta. Kun olet asentanut AdWords Editorin uuden version, sinun on ladattava tilisi uudestaan. Säilytä kommentit ja tiliin viemättömät muutokset valitsemalla Päivitä varmuuskopioinnin jälkeen, kun näet automaattisen kehotteen, ja tallenna varmuuskopiotiedosto tietokoneellesi. Lataa sitten tilisi uudelleen ja tuo varmuuskopiotiedosto AdWords Editoriin.

Lisätietoja on julkaisutiedoissa ja AdWords Editorin ohjekeskuksessa.