Toukokuun alkupuolella poistamme sijaintitoivomusominaisuuden käytöstä AdWordsissa. Jos käytät sijaintitoivomusta, sinun kannattaa poistaa ominaisuus käytöstä kampanjoissasi ennen kyseistä päivämäärää, jotta hintatarjouksesi siirto sujuisi mutkattomasti. Ohjeet sijaintitoivomuksen poistamiseksi käytöstä löytyvät ohjekeskuksestamme.

Tiliisi voi tulla seuraavanlaisia muutoksia:

* Huhtikuun 5. päivän jälkeen sijaintitoivomusta ei voi enää ottaa käyttöön kampanjoissa AdWordsin verkkokäyttöliittymässä tai sovellusliittymässä. Sijaintitoivomukset säilyvät kampanjoissa, joissa ne on otettu käyttöön, mutta jos otat sijaintitoivomukset pois käytöstä jossain kampanjassasi, et voi ottaa niitä uudelleen käyttöön.

* Toukokuun alussa aloitamme sijaintitoivomuksen poistamisen käytöstä kaikissa kampanjoissa, jotka yhä käyttävät sitä.

* Kun olet poistanut sijaintitoivomuksen käytöstä (joko manuaalisesti tai kun ominaisuus poistetaan käytöstä toukokuun alussa), kyseisten kampanjoiden korkeimmiksi napsautuskohtaisiksi hintatarjouksiksi määritetään ne hintatarjoukset, joita sijaintitoivomus on käyttänyt viimeksi. Sijaintitoivomus pyrkii nostamaan tai laskemaan hintatarjouksiasi kohdistaakseen määrittämiisi sijoitteluihin. Näin ollen viimeisimmän sijaintitoivomushintatarjouksen käyttämisen manuaalisena korkeimpana napsautuskohtaisena hintatarjouksena pitäisi minimoida liikenteelle aiheutuvat häiriöt.

Ennen kuin poistat sijaintitoivomuksen käytöstä, suosittelemme, että otat manuaaliset hintatarjouksesi lataamalla avainsanaraportin. Tällä tavalla saat varmuuskopion hintatarjouksista, jotka määritit ennen sijaintitoivomuksen ottamista käyttöön. Tämä raportti sisältää avainsanatason korkeimmat napsautuskohtaiset hintatarjoukset.

Mitä muita vaihtoehtoja voin käyttää sijaintitoivomuksen sijasta?


Jos haluat kohdistaa tiettyihin mainoksen sijoitteluihin, suosittelemme, että luet ensin tämän postauksen. Viestin kirjoittaja on pääekonomistimme Hal Varian, ja se koskee keskimääräisiin sijainteihin kohdistamisen ongelmakohtia.

Jos haluat postauksen lukemisen jälkeen kohdistaa tiettyihin mainoksen sijoitteluihin, suosittelemme, että käytät automaattisia sääntöjä. Tämän ominaisuuden avulla voit määrittää kampanjaasi automaattisen säännön, joka muuttaa hintatarjousta, jos keskimääräinen sijainti poikkeaa tavoitteestasi. Saat lisätietoja laatupisteistä ja niiden parantamisesta lukemalla ohjekeskuksessa "Miten voin kohdistaa keskimääräisiin sijainteihin ilman sijaintitoivomusta?" -artikkelin.

Kiitos, että ymmärrät muutoksen syyt ja käytät Google AdWords -ohjelmaa myös jatkossa.