Meillä on ilo ilmoittaa uuden mainosten vuorotteluasetuksen julkaisusta AdWordsissa. Tämä asetus auttaa sinua optimoimaan tuloksesi. Aikaisemmin sinulla oli kaksi vaihtoehtoa:
  • Optimoi napsautuksille: mainoksia, joiden odotetaan tuottavan enemmän napsautuksia, näytetään useammin.
  • Vuorottele: mainoksia näytetään tasaisemmin.
  • Nyt kolmannen vaihtoehdon myötä voit halutessasi näyttää useammin mainoksia, joiden odotetaan tuottavan enemmän tuloksia.

Olemme aina rohkaisseet sinua testaamaan useita mainoksia kussakin mainosryhmässä. Olemme myös auttaneet näyttämällä useammin mainoksia, joiden napsautussuhteet ovat korkeimpia. Jotkut teistä ovat kuitenkin kertoneet meille, että mainos, jonka napsautussuhde on korkein, ei aina ole mainos, jonka tulosprosentti on korkein, ja että mainostajat haluaisivat ennemmin optimoida tulokset kuin napsautukset. Tästä päivästä alkaen se on mahdollista.

Jotta voit käyttää uutta asetusta, tilissäsi on oltava käytössä tulosseuranta, koska käytämme kyseisen työkalun tietoja määrittääksemme, mikä mainos saa todennäköisimmin tuloksia. Kun meillä ei ole tarpeeksi tietoja, jotta voisimme tehdä päätöksen, näytämme mainoksen, joka saisi todennäköisimmin napsautuksia. Jos käytät tulosseurantaa, Optimoi tuloksille -vaihtoehto on käytettävissä minkä tahansa kampanjan Asetukset-välilehden Lisäasetukset-osion Mainosten jakelu: Mainosten vuorottelu, näyttötiheyden rajoitustoiminto -osiossa. Kun tämä asetus on käytössä, se koskee kaikkia Googlessa ja haku- ja Display-verkoston kumppaneiden sivustoissa näytettäviä mainoksia.


Tarjoamalla toisen tavan määritellä tehokkain mainos haluamme helpottaa mainosten kokeilemista sekä mainontatavoitteiden kannalta menestyksekkäimpien mainosten selvittämistä. Lisätietoja mainosten vuorotteluasetuksista on ohjekeskuksessa.

Tekijä Lisa Shieh, Inside AdWords -tiimi