Koska hakumäärät mobiililaitteilla, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet, kasvoivat viime vuoden aikana nelinkertaisesti, mahdollisuudet liikkeellä olevien käyttäjien tavoittamiseen ovat hyvät ja ne paranevat koko ajan. Onko kampanjasi optimoitu mobiililaitteille? Mobiililaitteille tarkoitettujen – pöytätietokonekampanjoista erillisten – kampanjoiden luominen on paras käytäntö, jonka avulla mainostajat voivat lisätä mobiilitehokkuuttaan. Olemme havainneet, että mainostajien mobiilimainosten napsautussuhde kasvaa keskimäärin 11,5 prosenttia, kun he ottavat käyttöön ja optimoivat erillisen mobiilikampanjan, verrattuna mobiilimainosten napsautussuhteeseen, joka saadaan yhdistetyllä mobiili- ja pöytätietokonekampanjalla.

Miksi kannattaa luoda erillisiä mobiilikampanjoita?

Tällä hetkellä monet mainostajat käyttävät yhdistelmäkampanjoita, jotka on kohdistettu sekä pöytätietokoneisiin että mobiililaitteisiin. Tämä on järkevä strategia, kun halutaan lisätä kattavuutta ja aloittaa mobiilimainonta. Mutta jos haluat lisätä kilpailuetuasi ja maksimoida mobiilitehokkuutesi, sinun pitäisi luoda erillisiä AdWords-mobiilikampanjoita. Tällä tavoin voit optimoida mainosstrategiasi mobiilialustalle, koska voit hallita paremmin välineitä, jotka vaikuttavat suoraan tehokkuuteesi. Kun olet luonut vain mobiililaitteille tarkoitetun kampanjan, suosittelemme, että noudatat näitä optimointivinkkejä:

Lisää hallittavuutta ja joustavuutta: erillisen mobiilikampanjan ansiosta voit seurata tarkemmin mobiilitehokkuuttasi ja optimoida hintatarjouksia, avainsanaluetteloja ja mainoksia ilman että mobiilikampanja vaikuttaisi pöytätietokonekampanjaasi.
Luo erillinen budjetti ja erilliset hintatarjoukset mobiilikampanjalle: mobiilialustalla mainoksesi kilpailevat viidestä käytettävissä olevasta mainospaikasta mobiilihakutulossivulla, kun pöytätietokonealustalla on käytettävissä 10 mainospaikkaa. Käytä aggressiivisia hintatarjouksia, jotta mainoksesi ovat kilpailukykyisiä ja näkyvät selkeästi.
Räätälöi mainoksesi mobiililaitteille: luo mobiililaitteille tarkoitettuja mainostekstejä ja toimintakehotuksia, jotka herättävät mobiilikuluttajiesi huomion, kuten "Pyydä tarjous puhelimeesi". Voit myös muokata ominaisuuksia, kuten mainosten sivustolinkkejä, ja ohjata käyttäjiä mobiililaitteiden kannalta osuvaan sisältöön, kuten myymälän paikannussivuille.
Ota kaikki irti mobiililaitteista: hyödynnä tehokkaita mobiilimainosten ominaisuuksia, kuten click-to-call-mainoksia ja sijaintiin perustuvia palveluita, jotka tarjoavat enemmän osuvuutta ja käyttökelpoisuutta liikkuville käyttäjille.

Erillisen mobiilikampanjan aloittaminen

Voit luoda erillisen mobiilikampanjan luomalla AdWords-kampanjan, joka on kohdistettu vain älypuhelimiin, ja pitämällä sen erillään pöytätietokoneisiin ja kannettaviin tietokoneisiin kohdistetuista kampanjoista. Nopein ja helpoin tapa on kopioida kampanja ja avainsanat AdWords Editorilla erilliseen vain mobiililaitteille tarkoitettuun kampanjaan. Voit kopioida koko kampanjan tai valita vain tehokkaimmat avainsanat mobiilikampanjaa varten.

Jos et käytä AdWords Editoria, määritä uusi vain mobiililaitteille tarkoitettu kampanja seuraavasti:

1. Kirjaudu sisään AdWordsiin.
2. Kokoa nykyiset avainsanasi nykyisistä kampanjoistasi laskentataulukkoon tai tekstitiedostoon.
3. Napsauta tilisi Kampanjat-välilehdessä Uusi kampanja -painiketta.
4. Siirry kampanja-asetuksissa Verkostot ja laitteet ‑osioon, valitse Laitteet-kohdassa Anna minun valita ja poista Pöytätietokoneet ja kannettavat tietokoneet -valintaruudun valinta. Kohdistusvaihtoehtona pitäisi olla mobiililaitteet, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet.
5. Liitä avainsanasi uuden vain mobiililaitteisiin kohdistetun kampanjan osuviin mainosryhmiin.
6. Määritä vanhojen, kopioitujen kampanjoidesi Laitteet-asetukseksi Vain pöytätietokoneet ja kannettavat tietokoneet.
7. Voit käyttää nykyisiä laajennuksiasi (kuten sijainti- tai puhelinlaajennuksia) uusissa mobiilikampanjoissasi helposti Jaetut laajennukset -toiminnolla.


Toivomme, että tästä mobiililaitteiden parhaasta käytännöstä on sinulle hyötyä, kun optimoit mobiilimainontastrategiaasi.


Kirjoittaja:Dai Pham, Googlen mobiilimainosten tuotemarkkinointi