Tänään julkaisimme Google-kumppanihaussa uuden toiminnon. Sen avulla tilinhallinnan tukea etsivät mainostajat voivat ottaa suoraan yhteyttä hyväksyttyihin yhteistyökumppaneihin täyttämällä viittauslomakkeen ja hyväksytyt yhteistyökumppanit voivat helposti tarkastaa tulevat kyselyt ja vastata niihin. Teimme muutoksen, koska mainostajat ja hyväksytyt yhteistyökumppanit kertoivat palautteissaan, että he toivovat parannuksia viittauksen hallintaprosessiin ja kyselyjä lähettävien asiakkaiden pyyntöprosesseihin.

Google-kumppanihaku julkaistiin huhtikuussa 2009. Kun käyttäjä tuolloin löysi kumppaniluettelon ja halusi ottaa yhteyttä yritykseen, hänen piti siirtyä yrityksen sivulle löytääkseen yhteystiedot.

Nyt teimme viittauksen hallintaprosessista tehokkaamman lisäämällä yrityksen profiilisivulle Ota yhteyttä -painikkeen. Sen avulla voit tarkastella ja ottaa yhteyttä hyväksyttyihin yhteistyökumppaneihin suoraan kumppanihaussa:



Kun viittaus on lähetetty, sinulle lähetetään automaattisesti vahvistussähköpostiviesti ja mahdollinen yhteistyökumppani saa sähköposti-ilmoituksen uudesta tarkasteltavasta viittauksesta. Google AdWordsin hyväksymisohjelman sivun uudessa Viittausten hallinta -toiminnossa he voivat tarkastella viittauksia ja päättää, aiheuttaako viittaus jatkotoimia.

Jos kyseinen yhteistyökumppani ei ole kiinnostunut yhteistyöstä yrityksesi kanssa, saat siitä ilmoituksen sähköpostitse. Siinä tapauksessa kehotamme ottamaan yhteyttä muihin kumppaneihin. Lisätäksesi mahdollisuuksia löytää yrityksellesi sopiva kumppani suosittelemme lisäämään tietoihin arvioidun budjetin.

Jos olet hyväksytty yhteistyökumppani ja haluat saada lisätietoja näistä ominaisuuksista, kuten parhaista keinoista hallita profiiliasi, käy Agency Ad Solutions -blogissa.

Lisätietoja näistä ja muista Googlen hyväksymisohjelman ja kumppanihakukoneen ominaisuuksista on ohjelman ohjekeskuksessa.

Kirjoittanut Katherine Wasilenko, Product Marketing Manager