Testaamme jatkuvasti erilaisia hakutulossivumuunnelmia optimoidaksemme hakutulossivun tehokkuuden sekä sinun että käyttäjiemme kannalta. Sinäkin varmaan pyrit löytämään keinoja maksimoida jokaisen mainostekstirivisi samalla tavalla, jotta saisit viestisi välitettyä käyttäjille. Tästä syystä teimme äskettäin muutoksen tiettyihin mainoksiin. Pystyt nyt näyttämään enemmän tietoja siellä, missä ne todennäköisesti myös huomataan, eli mainoksen otsikossa.

Viimeisten parin viikon aikana olemme muuttaneet ensimmäisen kuvausrivin sijoittelua tietyissä mainoksissa, jotka näytetään Googlessa hakutulosten yläpuolella. Joissakin mainoksissa, joissa kukin rivi vaikuttaa erilliseltä lauseelta ja päättyy asianmukaiseen välimerkkiin, ensimmäinen kuvausrivi siirretään otsikkoon ja erotetaan väliviivalla. Tästä syystä joidenkin parhaissa sijainneissa näytettävien mainosten otsikot ovat pidempiä. Esimerkki:


Olemme huomanneet, että sekä sellaisten mainosten, joiden otsikko on pidempi, että niiden vieressä näytettävien mainosten napsautussuhde paranee tämän muutoksen johdosta. Muutos parantaa myös käyttökokemusta, koska suurempi osa mainosten tiedoista korostuu.

Vaikka pidempi otsikko näytetään vain joidenkin mainosten yhteydessä, voit parantaa mahdollisuuksiasi varmistamalla, että jokainen mainostekstirivisi vaikuttaa erilliseltä lauseelta ja päättyy asianmukaiseen välimerkkiin (esim. pisteeseen tai kysymysmerkkiin). Koska muutos on maailmanlaajuinen, välimerkit vaihtelevat maiden mukaan.

Lisätietoja on ohjekeskuksessa.


Kirjoittaja: