Googlen verkkomarkkinointihaaste on opiskelijoille tarkoitettu maailmanlaajuinen verkkomarkkinointikilpailu, johon voivat osallistua kaikki korkeakoulut kaikkialla maailmassa. Opiskelijatiimit saavat 200 Yhdysvaltain dollarin arvosta ilmaista verkkomainontaa Google AdWordsissa ja luovat tehokkaita verkkomarkkinointikampanjoita yhteistyössä paikallisten yritysten tai kansalaisjärjestöjen kanssa. Vuoden 2010 haasteeseen osallistui yli 12 000 opiskelijaa 60 maasta.

Ne, joille haasteet ovat tuttuja, tietävät, että kilpailuissa on tarjolla mahtavia palkintoja, kuten matka Googlen pääkonttoriin Kalifornian Mountain View'ssä, jonka yhteydessä maailmanlaajuiset voittajat pääsevät tapaamaan haastetiimin. Valitsemme myös paikallisia voittajia, ja tänä vuonna kilpailussa on mukana Amerikan, Euroopan ja Aasian ja Tyynenmeren alueen lisäksi uutena alueena Lähi-Itä ja Afrikka.

Tänä vuonna opiskelijatiimit voivat tehdä yhteistyötä myös kansallisjärjestöjen kanssa. Opiskelijat, jotka valitsevat yrityskumppanikseen kansalaisjärjestön, kilpailevat myös Kansallisjärjestöjen vaikutus -palkinnosta voittaakseen yhdistyskumppanilleen 15 000, 10 000 tai 5 000 dollaria.

Miten voit auttaa levittämään sanaa? Professoreiden tai luennoitsijoiden on rekisteröidyttävä verkkosivustoomme huhtikuun puoliväliin mennessä, jotta heidän opiskelijatiiminsä voivat osallistua. Ota siis yhteyttä entiseen tai nykyiseen professoriisi ja kerro hänelle tästä mahtavasta tilaisuudesta. Akateeminen opas sisältää kaikki tiedot, jotka professorit tarvitsevat päättääkseen, sopiiko haaste juuri hänen opiskelijoilleen. Haaste on avoin kaikille ylempiä ja alempia korkeakoulututkintoja tarjoaville yliopistoille ja tieteenaloille kaikkialla maailmassa. Professoreilla on aikaa rekisteröityä huhtikuun puoliväliin saakka, ja opiskelijat voivat kilpailla vuoden 2011 tammikuun 31. päivästä kesäkuun 10. päivään saakka. Voittajat julistetaan vuoden 2011 heinäkuussa.

Opiskelijatiimit, yritykset ja yhdistykset voivat tehdä lähtemättömän vaikutuksen yhdessä ja oppia samalla verkkomainontaa. Kiitos tuestasi!


Kirjoittaja: Anne-Christine Polet, Google AdWords -tiimi