Viime vuoden tammikuussa julkaisimme mobiilimainosten Click-to-call-toiminnon, jonka ansiosta mainostajat saavat suoran puhelinyhteyden potentiaalisiin asiakkaisiin. Click-to-call-mainokset ovat menestyneet hyvin alle vuodessa, ja tämä mainosmuoto on nykyään satojen tuhansien mainostajien käytössä. Viimeisten kolmen kuukauden aikana mobiilimainosten puhelinlaajennuksia käyttävien Google-mainostajien määrä on kasvanut kuukausikohtaisissa vertailuissa 28 prosenttia maailmanlaajuisesti. Click-to-call-mobiilimainokset luovat kuukausittain miljoonia puheluita sekä Googlen haku- että Display-verkostossa.

Meistä on hienoa, että Click-to-call-mainokset on otettu vastaan näin hyvin, ja tämä on vasta alkua! Alkuperäisen julkaisun jälkeen olemme jatkaneet Click-to-call-käyttöympäristön kehittämistä lisäämällä uusia mainosmuotoja, joiden avulla mainostajat voivat saavuttaa markkinointitavoitteensa. Tuoreiden tutkimusten mukaan Click-to-call-mainokset lisäävät napsautussuhdetta 6–8 % verrattuna mainoksiin, joissa ei ole puhelinnumeroa. Olemme laatineet seuraavat tuoreimpia Click-to-call-tehosteita koskevat parhaat käytännöt, jotta sinun on helppo valita kampanjasi tavoitteen kannalta sopivin mainosmuoto. Tällä tavalla voit maksimoida Click-to-call-mainostesi tehokkuuden. Huomaa, että vaikka näitä mainosmuotoja voidaan näyttää Google Display -verkostossa, nämä vinkit koskevat ainoastaan kampanjoita, jotka on kohdistettu Google.fi-sivustoon ja korkeatasoisiin laitteisiin, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet.

Ohjaa puhelut tiettyyn puhelinnumeroon puhelinlaajennusten avulla



Riippumatta siitä, oletko kansallinen mainostaja, jolla on puhelukeskus, vai mainostaja, joka haluaa vain ohjata puhelut tiettyyn puhelinnumeroon, Puhelinlaajennukset-mainosmuoto voi olla hyödyllinen työkalu. Puhelinlaajennusten avulla pystyt sisällyttämään mobiilimainokseesi puhelinnumeron, joka pysyy samana riippumatta siitä, missä mainos näytetään. Jos sinulla on esimerkiksi kansallinen 0800-numero, kyseisen numeron lisääminen puhelinlaajennukseen johtaa saman numeron näyttämiseen sekä Helsingissä että Turussa oleville käyttäjille. Asiakkaat voivat ottaa heti yhteyttä sinuun, ja sinä saat osuvia viittauksia ja pystyt skaalaamaan liiketoimintasi. Lisätietoja tästä mainosmuodosta on puhelinlaajennusten ohjesivulla.


Painopisteenä Vain soitto -mainoksien puhelinsoitot



Useat yritykset arvostavat puhelinsoittoja ja sivustokäyntejä eri tavoin. Jos haluat tavoittaa asiakkaasi erityisesti puhelimitse, voit käyttää Vain soitto -mainoksia ja luoda kampanjoita, jotka keskittyvät ainoastaan yritykseesi soitettavien puheluiden määrän kasvattamiseen. Vain soitto -mainos on puhelinlaajennusten kanssa toimiva tehoste, joka varmistaa, että mobiilimainoksesi ainoa napsautettavissa oleva osa on puhelinnumero. Koska puhelu maksaa saman verran kuin mainoksen napsautus, voit keskittyä pelkästään mobiilikampanjoidesi avulla tavoittamasi yleisön yhteydenottoihin.


Tavoita paikalliset asiakkaat sijaintilaajennusten avulla


Yritätkö tavoittaa liikkuvat, paikalliset asiakkaat, jotka ovat valmiita tekemään ostoksia? Toimipistekohtaisen puhelinnumeron lisääminen mainoksiin voi auttaa sinua tavoittamaan tämän yleisön tehokkaasti. Oletetaan, että omistat pitsaravintolaketjun ja haluat varmistaa, että asiakkaat tavoittavat heti heitä lähinnä olevan pizzerian. Koska sijaintilaajennusmainoksia näytetään käyttäjän sijainnin perusteella, nälkäiset asiakkaat napsauttavat mainostasi ja soittavat lähimpään ravintolaan eivätkä kaupungin toisella puolella sijaitsevaan ravintolaan. Tämän mainosmuodon yhteydessä näytetään myös yrityksesi osoite ja sijainti laajentuvalla kartalla. Tämä auttaa asiakkaita löytämään myymäläsi. Lisätietoja tästä mainosmuodosta on sijaintilaajennusten ohjesivulla.

Toivottavasti näistä vinkeistä on hyötyä. Tulemme kehittämään lisää Click-to-call-ominaisuuksia tulevaisuudessa.