Vastuullisuus on AdWordsin keskeinen periaate. Haluamme parantaa mainostajiemme käyttökokemusta, joten olemme tekeässä AdWords-käytäntöihin muutoksia, joiden avulla kolmannen osapuolen kumppanien kanssa työskentelevät mainostajat tietävät, miten AdWords toimii heidän edukseen ja mitä kolmansilta osapuolilta voi odottaa. Uskomme, että mainostajien edun mukaisesti toimiminen on paras pitkän aikavälin toimintatapa AdWordsia käyttäville kolmansille osapuolille.

Heinäkuussa ja joulukuussa 2010 ilmoitimme useista muutoksista, jotka koskevat kolmansien osapuolien tapaa tuottaa raportteja ja AdWords-tietoja asiakkailleen. Niistä yksi on ilmoitusasiakirja, joka koskee kaikkia kolmannen osapuolen kumppaneita, joiden mainostajista 80 prosenttia kuluttaa alle 1 000 euroa kuussa.

Haluamme nyt ilmoittaa, että olemme päivittäneet AdWords-käytännöt ja lisänneet kolmansia osapuolia käsittelevän osion, joka kattaa yllä mainitut raportointi- ja ilmoitusvaatimukset. Olemme myös selkeyttäneet sääntöjen rikkomuksia koskevia käytäntöjä ja antaneet mainostajille ohjeet siitä, miten ottaa meihin yhteyttä, jos heillä on valitettavaa kolmannesta osapuolesta. Katso esittely Googlen kolmannen osapuolen ohjelmista.

Uskomme, että useimmat toimistot, jälleenmyyjät ja muut AdWordsia myyvät kolmannet osapuolet noudattavat jo näitä käytäntöjä ja joutuvat tekemään korkeintaan vähäisiä muutoksia järjestelmiinsä. Valikoiduille kolmansille osapuolille suoritetaan ennakoivia tarkastuksia 1.4.2011 alkaen, mutta on erittäin suositeltavaa alkaa noudattaa näitä vaatimuksia heti. Huomaa, että tutkimme jatkossakin kaikki valitukset ja ryhdymme tarvittaessa toimiin.

Olemme päivittäneet AdWordsin ohjekeskuksen voidaksemme tarjota mainostajille tiedot ja linkit sovellettaviin kolmannen osapuolen käytäntöihin. Jos törmäät kolmannen osapuolen kumppaniin, joka ei noudata käytäntöjämme, voit ilmoittaa siitä AdWordsin ohjekeskuksen Ota yhteyttä -lomakkeella täällä.

Toivomme päivityksen selkeyttävän AdWordsin kolmannen osapuolen kumppaneita koskevia käytäntöjä sekä kolmansille osapuolille että mainostajille ja tarjoavan riittävästi tietoa Googlen kolmannen osapuolen vaatimuksista. Uskomme näiden uusien vaatimusten varmistavan, että kaikki kolmannen osapuolen kumppanin kanssa yhteistyötä tekevät mainostajat ymmärtävät kumppaneidensa arvon ja saavat erinomaisen käyttökokemuksen.


Kirjoittanut: Katherine Wasilenko, Product Marketing Manager