Valvotko yösi miettien, missä hintatarjouksesi ovat? Suunnitteletko lomasi napsautusmäärien vaihteluiden mukaan?

AdWords-tilin tehokas hallinnoiminen vie aikaa, jonka voisit viettää muiden tärkeiden liiketoiminnan osa-alueiden hallinnoinnin parissa. Tästä syystä olemme kehittäneet automatisoidut säännöt. Automatisoidut säännöt on uusi ominaisuus, jonka avulla pystyt hyödyntämään ympärivuorokautista tilin hallinnointia ja keskittymään itse muihin tärkeisiin asioihin.

Automatisoitujen sääntöjen avulla pystyt luomaan tilisi tiettyjen osien (valittujen avainsanojen, mainosryhmien, kampanjoiden ja mainosten) hintatarjousten, budjettien ja tilamuutosten automatisoimiseksi sääntöjä, jotka käynnistyvät tiettyyn aikaan. Automatisoituja sääntöjä voi luoda esimerkiksi seuraavia tehtäviä varten:
• Ota käyttöön sunnuntain myöhäisillan erikoistarjousten mainokset.
• Nosta hintatarjouksesi automaattisesti vastaamaan ensimmäisen sivun napsautuskohtaista hintatarjousta kampanjan kaikkien sellaisten avainsanojen kohdalla, joihin sisältyy sana "alennus".
• Hanki lisää liikennettä parhaina ostospäivinä korottamalla päiväbudjettiasi automaattisesti maanantaisin ja laskemalla sitä keskiviikkoisin.

Otetaan esimerkki. Oletetaan, että myymme Google-herätyskelloja ja että haluamme, että mainoksemme näytetään parhaalla paikalla avainsanoilla, jotka sisältävät ilmauksen herätyskello. Voimme luoda säännön, joka nostaa hintatarjouksia automaattisesti näiden tärkeiden avainsanojen kohdalla silloin, kun keskimääräinen sijainti putoaa alle kahteen. Siirrytään ensin kampanjan Avainsanat-välilehteen ja valitaan avattavasta Automaattinen-valikosta Muuta korkeimpia napsautuskohtaisia hintatarjouksia, kun...



Avautuvassa ikkunassa määritämme, että haluamme nostaa hintatarjouksia 10 prosenttia ja että korkein hintatarjous on 3,50 euroa silloin, kun tietyt ehdot täyttyvät. Tässä tapauksessa vaatimuksemme ovat, että avainsanojen täytyy sisältää termi herätyskello ja että keskimääräisen sijoituksen on oltava heikompi kuin kaksi.



Sitten määritetään, että sääntö suoritetaan päivittäin kello 06.00 edellisen päivän tietojen avulla. Sitten sääntö nimetään ja muutoksia seurataan vastaanottamalla sähköpostiviesti aina, kun sääntö suoritetaan.

Seuraavaksi on tärkeää napsauttaa Esikatsele tulokset, jotta nähdään luettelo muutoksista, jotka tehtäisiin, jos kyseinen sääntö suoritettaisiin kyseisellä hetkellä. Kun kaikki on kunnossa, voimme napsauttaa Tallenna.

Luotuja sääntöjä voidaan hallinnoida ja tiliin päivittäin automaattisesti tehtyjä muutoksia voidaan seurata tilin Ohjauspaneeli ja kirjasto ‑osiossa napsauttamalla Säännöt.

Jos suoritat tilissäsi säännöllisesti manuaalisia tehtäviä, sinun kannattaa kokeilla automaattisia sääntöjä. Kun olet kokeillut automaattisia sääntöjä, otamme mielellämme vastaan palautetta, jonka avulla voimme tehdä automaattisista säännöistä entistäkin parempia. Kerro kokemuksistasi meille.

Saat lisätietoja automaattisista säännöistä käymällä AdWords-ohjekeskuksessa.


Kirjoittaja: Lisa Coffey, Product Marketing Manager