Julkaisemme tällä viikolla työkalun, jonka avulla voi tavoittaa entistä helpommin asiakkaita miljoonista sivustoista, jotka ovat Google Display ‑verkostossa: asiayhteyskohdistus.

Kuten ehkä tiedät, asiayhteyteen kohdistaminen auttaa tavoittamaan potentiaalisia asiakkaita silloin, kun he lukevat mainostajan tuotteisiin tai palveluihin liittyviä verkkosivuja. Työkalun avulla voit luoda asiayhteyden mukaan kohdistettuja kampanjoita entistä helpommin ja nopeammin sekä saada lisää napsautuksia ja tuloksia kampanjoille.

Mitä asiayhteyskohdistus tekee?

Työkalu rakentaa avainsanaluettelot automaattisesti Display-verkoston kampanjoille. Luetteloiden avulla mainoksia näytetään osuvilla verkkosivuilla, jotka ovat mukana Google Display ‑verkostossa. Aihepiiriltään tarkasti rajatut avainsanaluettelot ovat tehokkaan asiayhteyskohdistuksen perusta. Asiayhteyskohdistuksen ansiosta luetteloita ei tarvitse enää luoda manuaalisesti. Voit luoda kymmeniä ja jopa satoja avainsanaluetteloita muutamassa minuutissa, selvittää kampanjasi tehokkuuden nopeasti ja varmistaa mainosten tarkan kohdistuksen. Tällöin saat entistä enemmän napsautuksia ja tuloksia kampanjoille entistä nopeammin.

Miten sitä käytetään?

Oletetaan, että myyt jääkiekkovälineitä ja ‑varusteita. Normaalisti loisit oman mainosryhmän kullekin tuotelinjalle, kuten jääkiekkovarusteet, mailat, luistimet jne. Kun kirjoitat kunkin tuoteluokan hakukenttään asiayhteyskohdistuksessa, työkalu luo automaattisesti entistä tarkemmin rajattuja avainsanaluetteloita puolestasi. Kun esimerkiksi kirjoitat työkaluun jääkiekkovarusteet, saat tarkempia mainosryhmiä, kuten jääkiekkomailat, luistimet, jääkiekkovarusteet käytetyt jne.


Voit saada lisää liikennettä ja myyntiä uusilla mainosryhmillä, joita et välttämättä tulisi ajatelleeksi silloin, kun luot kampanjoita manuaalisesti. Uusien mainosryhmien lisäksi työkalu näyttää ehdotetut hintatarjoukset ja ennustetut sijoittelut, jotta saat kuvan siitä, millaisissa Display-verkoston sivustoissa mainokset saattavat näkyä.

Asiayhteyskohdistus on ollut AdWords Editoria käyttävien mainostajien käytettävissä. Tällä viikolla kaikki mainostajat pääsevät käyttämään työkalua AdWords-tilin Tilaisuudet-välilehdessä. AdWords Editorilla on yhä otettava mainosryhmät käyttöön tilissä (lataa AdWords Editor). Vaatimus tulee kuitenkin poistumaan ja uudet mainosryhmät voi ottaa käyttöön suoraan AdWords-tilissä tulevina viikkoina.

Lisätietoja asiayhteyskohdistuksen käytöstä on AdWordsin ohjekeskuksessa . Toivomme, että työkalun avulla tavoitteiden saavuttaminen on entistä helpompaa ja tehokkaampaa Display-verkoston kampanjoissa.