Elokuun alussa ilmoitimme, että päivitetyn avainsanatyökalun beta-vaihe on päättymässä. Päivitetty avainsanatyökalu on nyt julkaistu.

Tämä tarkoittaa sitä, että olemme sisällyttäneet työkaluun useita edellisen avainsanatyökalun ominaisuuksia, lisänneet uusia ominaisuuksia ja poistaneet mahdollisuuden siirtyä työkalun edellisestä versiosta päivitettyyn versioon ja päinvastoin. Päivitetty avainsanatyökalu on nyt ainut AdWordsissa käytettävissä oleva avainsanatyökalu, joten siitä voidaan käyttää nyt nimitystä avainsanatyökalu.

Avainsanatyökalun edut:

• Joustavat hakuvaihtoehdot: voit tehdä hakuja millä tahansa avainsanojen, verkkosivustojen/URL-osoitteiden ja luokkien (jos ne ovat käytettävissä) yhdistelmällä ja saada yhden joukon tuloksia.

• Avainsanojen tarkentaminen on helppoa: voit suodattaa tulokset sanan tai avainsanan hakutyypin mukaan.

• Negatiiviset avainsanat: Voit helposti lisätä avainsanaideoita negatiivisiksi avainsanoiksi suoraan avainsanaluettelossa. Napsauta avainsanaa, valitse negatiivinen avainsana avattavasta valikosta ja tallenna se.

• Lisäasetukset: voit tarkastella mobiilihakujen tilastotietoja ja käyttää muun muassa paikallisiin hakuihin ja hakuihin ja mainososuuteen perustuvia tietosuodattimia.

Näiden parannusten lisäksi olemme myös muuttaneet maailmanlaajuisten kuukausittaisten hakujen ja paikallisten kuukausittaisten hakujen laskutapaa. Näissä sarakkeissa olevat tilastot perustuvat nyt vain Google.com-hakuliikenteeseen. Aiemmin tilastoihin sisältyi myös hakukumppaneiden liikenne. Olemme päivittäneet tilastot mainostajapalautteen perusteella. Toivottavasti niistä on aiempaa enemmän hyötyä avainsanojen valitsemisessa.

Vaikka suosittelemme, että käytät avainsanatyökalua silloin, kun olet kirjautunut AdWordsiin, voit käyttää työkalua myös kirjautumatta AdWordsiin. Toivottavasti pidät työkalun uudesta, tehokkaammasta versiosta. Tulemme tarjoamaan lisää ominaisuuksia pian.