Sivustosi kävijöiden houkutteleminen ostamaan voi olla haastavaa ja vaikuttaa suoraan yrityksesi menestykseen. Onneksi on olemassa monia toimenpiteitä, joilla voit saada sivustosi kävijät tekemään tuloksen.

Seuraavassa kolmen viestin sarjassa annamme sinulle joitakin ehdotuksia ja ideoita, joiden avulla voit selvittää, mitä muutoksia sinun kannattaisi tehdä sivustoosi.

Tässä viestissä keskitymme oikean aloitussivun valintaan, ja kerromme sinulle muutamista aihetta koskevista parhaista käytännöistä.

Valitse paras kohde-URL-osoite
Tarkista verkkosivusto, jota mainostat, ja etsi sivu, joka sisältää mainoksessa kuvatun tiedon tai tuotteen. Jos käyttäjät eivät löydä luvattua tietoa heti saavuttuaan, he todennäköisesti poistuvat verkkosivustostasi. Varmista, että mainoksessa mainitut mainoskampanjat ja tietyt tuotteet näkyvät aloitussivulla.

*Vinkki: kokeile mainoksen otsikon peilaamista aloitussivuusi - näin asiakas vakuuttuu heti siitä, että hänet on ohjattu oikealle sivulle.

Etusivu
1) Vahvista tuotemerkin ja sivuston tarkoitusta: Vakuuta kävijät siitä, että he ovat tulleet oikeaan sivustoon – näytä tuotemerkki ja ainutlaatuiset myyntivaltit selvästi. Vältä pitkiä johdantoja, koska asiakkaat etsivät tällaiset tiedot Tietoja meistä -osiosta.
2) Etsi paras mahdollinen sivun ulkoasu: Näytä kävijöille selkeä ja helposti ymmärrettävä etusivu, jossa ei ole turhia tietoja ja kaikki olennaiset tiedot ovat sivun yläosassa.
3) Tee etenemisestä helppoa: Haluat kävijöiden jatkavan etusivulta eteenpäin. Varmista, etteivät kävijät eksy monilla mahdollisilla reiteillä. Etenemisvaihtoehtojen tulisi olla selkeitä ja yksinkertaisia.

Selattavuus
Jotta kävijöistä tulisi asiakkaita, varmista, että he löytävät helposti etsimänsä.
Tee tuote- ja palveluryhmistä näkyviä: Kävijöiden on nähtävä, kuinka liikkua, jotta he voivat tehdä niin. Käytä selkeitä tunnisteita ja otsikoita, jotka kertovat, mitä tuote- ja palveluryhmiä tarjoat.
Käytä helposti ymmärrettäviä termejä: Nimeä tarjoamasi tuote- ja palveluryhmät termeillä, jotka asiakkaasi ymmärtävät ja jotka ovathoukuttelevia. Vältä ammattikieltä mahdollisuuksien mukaan.
Korosta etenemissuuntaa: Auta käyttäjiä ymmärtämään, kuinka he pääsevät kohteesta A kohteeseen B mahdollisimman helposti.

Kun olet varmistanut, että ymmärrät hyödyllisen kohde-URL-osoitteen ja sivuston rakenteen merkityksen, olet todennäköisesti valmis lukemaan lisää sivustoa koskevia tarkempia vinkkejä. Tutustu tämän sarjan toiseen osaan, joka julkaistaan pian.

Kirjoittaja: Lotem Lev-Ari - Google AdWords -tiimi & Kirsi - Inside AdWords-tiimi

Post content