Mainostajana ei ole aina oman edun mukaista saada niin paljon napsautuksia kuin mahdollista.

Voi olla useita syitä siihen miksi yksittäisillä napsautuksillä ei ole mitään arvoa sinulle. Koska tämä maksaa sinulle, haluaisimme, että saat vain napsautuksista joista sinulle on hyötyä. Haluamme antaa sinulle korkeamman tuoton, joka toivottavasti AdWordsin käyttämisestä vielä mielekkäämpää.

Niin, mistä nämä ei-toivotut napsautukset tulevat?

Ei-toivottuja napsautuksia tulee esimerkiksi:

Henkilöiltä, jotka etsivät täysin eri tuotetta, mutta avainsanat ovat samoja
Henkilöiltä, jotka etsivät täydentäviä tuotteita tai palveluita
Henkilöiltä, jotka eivät ole kelpoisia ostamaan sinulta
Omilta työntekijöiltäsi, jotka näkevät mainoksen
Henkilöiltä, jotka eivät maantieteellisen sijaintinsa tai muista syistä voi ostaa sinulta

Alla tarkastellaan näitä ryhmiä tarkemmin ja tarjotaan ratkaisuja siihen, miten välttää nämä napsautukset.

Henkilöt, jotka etsivät täysin eri tuotetta, mutta avainsanat ovat samoja
Jos etsit muotoilua, saatat olla kiinnostunut uudesta kampauksesta, mutta se voi tarkoittaa myös sitä, että haluat tehdä autosi paremman näköiseksi. Siksi on tärkeää lisätä negatiivisia avainsanoja, jotta voit välttää näyttökerrat hauissa, jotka eivät liity liiketoimintaasi. Käytä "Katso hakutermejä” toimintoa AdWords-tilissäsi tarkistaaksesi onko sinulla käytössä avainsanoja, joilla on kaksoismerkitys.

Henkilöt, jotka etsivät täydentäviä tuotteita tai palveluita
Jos et voi tarjota tuotteita tai palveluita ilmaiseksi ja et halua maksaa napsautuksista henkilöiltä. Jotka hakevat sanalla ”ilmainen”, voit lisätä tämän sanan negatiiviseksi avainsanaksi.

Henkilöt, jotka eivät ole kelpoisia ostamaan sinulta
Jos tarjoat ratkaisun, jota vain tietty ryhmä voi käyttää, voit mainita tämän jo mainostekstissä. Esimerkiksi jos myyt ratkaisuja yrityksille, joilla on enintään 20 työntekijää, on hyödyllistä kommunikoida tämä jo mainostekstissä ja kirjoittaa "IT konsultointi enintään 20 työntekijälle." Tällä tavoin voit rajoittaa napsautusten määrää ja säästät napsautuksissa, joista sinulle ei ole hyötyä. Huomaa, että tämä alentaa napsautussuhdettasi, koska harvempi hakija napsauttaa mainostasi.


Omat työntekijäsi, jotka näkevät mainoksen
Ei ole mitään syytä, että työntekijäsi tarvitsee nähdä mainoksesi. Se maksaa sinulle joka kerta kun he napsauttavat mainosta, ja joka kerta kun he eivät napsauta mainosta laskee avainanan napsautussuhdetta hieman. Jos haluat nähdä, miten mainokset näkyvät verkossa, voit sen sijaan käyttää Mainoksen esikatselutyökalua. Voit myös estää mainosten näkymisen tietyille IP-osoitteille käyttämällä IP-osoitteen poissulkemista.

Henkilöt, jotka eivät maantieteellisen sijaintinsa tai muista syistä voi ostaa sinulta
Jos olet fysioterapeutti, et todennäköisesti ole kiinnostunut saamaan napsautuksia henkilöiltä, jotka asuvat maan muissa osissa. Lisäksi, jos sinulla ei ole mainoksia saksaksi, ei ole mitään syytä, miksi mainoksesi näkyisi Saksassa. Voit rajoittaa mainostesi näkymistä maantieteellisen kohdistamisen avulla.

Onnea mainontaan!

Gorjan Dimitrov