Vuoden 2009 maaliskuussa julkaisimme aihepiiriin perustuvan mainonnan beta-version, joka sisälsi uudelleenmarkkinoinnin ja aihepiirimarkkinoinnin. Julkaisun tavoitteena oli auttaa Google Display -verkoston mainostajia tavoittamaan sellaisia henkilöitä, jotka ovat todennäköisimmin kiinnostuneita heidän tuotteistaan ja palveluistaan.

Alustavat tulokset osoittavat, että aihepiiriin perustuvan mainonnan ansiosta käyttäjille näytetään entistä parempia mainoksia ja tuotetarjouksia, mainostajien kampanjat ovat entistä tehokkaampia ja verkkosivustojen julkaisijat saavat parempaa tuottoa. Uudelleenmarkkinointi julkaistiin jokin aika sitten kaikille mainostajille ja aihepiirimarkkinointia käyttävien mainostajien määrä on jatkanut kasvuaan.Haluamme parantaa tuotetta myös jatkossa ja tarjota käyttäjille mahdollisuuden hallita vastaanottamiaan mainoksia entistä paremmin. Tästä syystä lisäämme joitain uusia luokkia, joiden avulla voimme näyttää yleisötietoihin, kuten ikä ja sukupuoli, liittyviä mainoksia. Palvelu toimii samalla tavalla kuin aihepiirimarkkinointi nykyään: liitämme luokat tiettyihin selaimiin Google Display -verkoston sivusto- ja sivukäyntien perusteella. Google käyttää yleisötietoluokkien määrittämisessä Google Display -verkoston sivustoista kerättyjä kävijätietoja ja vertailee kyseisiä tietoja sivustosta kerättyihin kävijätietoihin. Jos joku käy usein esimerkiksi sivustoissa, joissa käy enimmäkseen naispuolisia vierailijoita, saatamme liittää kyseisen henkilön evästeen yleisötietoluokkaan naiset. Tämän jälkeen mainostajat voivat halutessaan näyttää kyseisille henkilöille mainoksia, jotka ovat osuvampia naisille, kun he selaavat sivustoja Google Display -verkostossa. Mainostajat voivat halutessaan näyttää myös muihin luokkiin, kuten urheilu tai puutarhanhoito, liittyviä mainoksia samalla tavalla.

Samalla tavalla kuin aihepiiriin perustuvan mainonnan yhteydessä, käyttäjät voivat tarkastella ja muokata yleisötietoluokkia tai poistaa aihepiiriin perustuvien mainosten vastaanottamisen käytöstä kokonaan mainosvalintojen hallintatyökalun avulla. Tiettyyn selaimeen liitetyt, päätellyt mielenkiinnon kohteet ja yleisötiedot perustuvat käyttäjätietojen sijasta Google Display -verkoston viimeaikaisiin sivustokäynteihin, joten nämä luokat voivat muuttua ajan kuluessa. Yhtenä useista pääteltyihin mielenkiinnon kohteisiin ja yleisötietoihin perustuvaa mainontaa näyttävistä yrityksistä sitoudumme tarjoamaan käyttäjille hallintaominaisuuksia ja entistä enemmän läpinäkyvyyttä myös jatkossa.
Aihepiirimarkkinointi (sekä uudet yleisötietoluokat) jatkuvat rajoitettuina beta-versioina. Pyrimme tarjoamaan nämä ominaisuudet useammille mainostajille jatkossa.