Meillä on ilo ilmoittaa, että AdWords-kampanjakokeilut otetaan käyttöön globaalisti. Kampanjakokeilut on ilmainen työkalu, jonka avulla voit testata ja mitata tarkasti avainsanoihin, hintatarjouksiin, mainosryhmiin ja sijoitteluihin tehtyjen muutosten vaikutuksia.

Kampanjakokeilujen hyöty
Beta-vaiheeseen osallistuneet mainostajat ovat viimeisten kolmen kuukauden aikana raportoineet, että kampanjakokeilujen ansiosta he ovat olleet entistä varmempia kampanjamuutosten vaikutuksista. Näin ollen erilaisten strategioiden kokeileminen on ollut helpompaa ja riskittömämpää. He ovat myös optimoineet kampanjoita useammin.

Ilman kampanjakokeiluja optimoinnit arvioidaan yleensä vertaamalla tärkeimpiä muuttujia ennen kampanjamuutosten tekemistä ja 2–4 viikkoa muutosten jälkeen. Kyseisten tärkeiden muuttujien erojen oletetaan syntyneen muutosten seurauksena. Kysynnän, muiden markkinointi- ja myyntikampanjoiden, kilpailijoiden taktiikoiden ja jopa sään vaihtelut voivat monimutkaistaa asioita.

AdWords-kampanjakokeiluissa kokeilukampanja on käynnissä alkuperäisen kampanjan rinnalla, sillä kyse on samanaikaisesta jakaumatestistä. Määrität prosenttiosuuden liikenteestä, joka ohjataan kuhunkin jakaumaan, sekä testattavat muutokset. Jakaumiin perustuvan lähestymistavan ansiosta testit ovat lyhyempiä ja ne voi käynnistää ja pysäyttää milloin tahansa. Kausivaihtelu ja muut tekijät eivät vaikuta tuloksiin yhtä rajusti kuin aiemmin. Vaikutusten arviot ovat entistä tarkempia ja testimahdollisuuksia sekä tehokkuuden parantamismahdollisuuksia on vuoden aikana entistä enemmän.

Kokeiluja voi luoda haku- ja Display-verkostojen kampanjoille.

Kaikki mainostajat saavat pian AdWords-kampanjakokeilut näkyviin Asetukset-välilehdessä AdWordsiin kirjauduttaessa. Lisätietoja AdWords-kampanjakokeilujen käyttämisestä on ohjekeskuksen usein kysytyissä kysymyksissä.

Kolmannen osapuolen seurannan tuki
Jos käytät kolmannen osapuolen seurantaa AdWordsissa, voit käyttää kohde-URL-osoitteissa ValueTrack-parametria {aceid} ja tunnistaa sen avulla, mitkä napsautukset tulevat kampanjan valvontajakaumasta ja mitkä kokeilujakaumasta. Sen jälkeen voit segmentoida ja verrata tietoja sekä saada selville kokeilun vaikutuksen muuttujiin, jotka ovat käytettävissä seurantajärjestelmässä. Lisätietoja on ohjekeskuksessa.