On selvää, että teknologinen ja kaupallinen kehitys on salamannopeaa. Siksi on myös tärkeää kysyä, olemmeko tehneet tarpeeksi ollaksemme kehityksessä mukana? Kuuluuko yrityksesi epävakaaseen alaan, jossa on paljon kilpailua, vai oletko kehityksessä niin edellä etteivät kilpailijasi ole vielä saavuttaneet sinua?

Google tarjoaa englanniksi palvelun Internet Stats , joka koostuu tutkimuksista, jotka on kerätty useilta eri toimittajilta ympäri maailmaa ja jotka näyttävät viimeaikaisen kehityksen. Alla annamme muutamia esimerkkejä, mutta työkalu ei ole todella hyödyllinen ennen kuin olet itse alkanut tutkia sitä.

Tiesitkö, että:
  • 57% nuorista on kirjautunut YouTubeen katsomaan musiikkivideota viimeisten 12 kuukauden aikana verrattuna 56%, jotka ovat katsoneet musiikkikanavaa TV:stä?
  • Tyypillinen pelien kuluttaja sosiaalisissa verkostoissa Yhdysvalloissa ja Britanniassa on 43-vuotias nainen?
  • Yli 5 miljoonaa kirjaa ladattiin ensimmäisen 65 päivän aikana kun Apple iBook ilmestyi kauppoihin?
  • Yli 56 miljoonalla ihmisellä (Saksa, Britannia, Ranska ja Espanja) on älypuhelin?

Toivomme, että käytätte näitä tietoja johonkin hyödylliseen, ja ehkä käyttätte niitä inspiraationa löytää yrityksellenne sopiva markkina.


Jos sitten taas haluat pitää kiinni nykyisestä ydinliiketoiminnastasi, voit myös käyttää edellämainittuja tietoja markkinointiin keskittymiseen esimerkiksi hyödyntämällä yhä useammat älypuhelimet ja aloittamalla mobiilimainonnan. Lue täällä lisää siitä, kuinka voit tehdä tämän.