Raporttikeskuksessa on paljon hyödyllisiä tietoja, mutta tehokkaassa kampanjanhallinnassa on yhdistettävä tiedot ja hallinta. Tästä syystä olemme siirtäneet osan raporteista Raporttikeskuksesta Kampanjat-välilehteen.

Nyt voit esimerkiksi hakea tarkat tilastot hakutermeistä ja automaattisista sijoitteluista, segmentoida tiedot mittasuhteiden, kuten avainsanan hakutyypin ja viikonpäivän mukaan sekä lähettää sähköpostitse ja ajoittaa jaettavien tietojen lataukset, ja voit tehdä kaiken tämän samoilla sivuilla, joilla hallinnoit kampanjoitasi. Tämän seurauksena tärkeiden tehokkuutta lisäävien tekijöiden löytäminen (ja niiden perusteella toimiminen) on nopeampaa ja helpompaa.

Koska Kampanjat-välilehdessä on paljon hyödyllisiä tietoja, AdWordsin Raporttikeskuksesta ei enää kannata etsiä uusia raportointitoimintoja. Pyrimme rakentamaan raportointityökaluistamme mahdollisimman hyödyllisiä, ja aiommekin siirtää raportit vähitellen Raporttikeskuksesta Kampanjat-välilehteen ja poistaa Raporttikeskuksen kokonaan käytöstä.

Muutokset tapahtuvat seuraavasti:

• Siirrämme tulevien viikkojen aikana kaikkien Raporttikeskuksen raporttien tärkeimmät toiminnot Kampanjat-välilehteen.
• Kun raportti siirtyy Kampanjat-välilehteen, kyseistä raporttia ei enää voi luoda Raporttikeskuksessa.
• Ei huolta: raporttityypille määritetyt ajastetut raportit toimivat edelleen normaalisti. Kopioimme raportit kuitenkin myös Ohjauspaneeli ja kirjasto -osion Raportit -osioon. Kun olet tottunut käyttämään ajoitettujen raporttien uutta versiota, voit poistaa vanhat raportit Raporttikeskuksesta, jotta et saa sähköpostiviestejä kahteen kertaan.
• Kun olemme siirtäneet kaikki raporttityypit Kampanjat-välilehteen, poistamme Raporttikeskuksen kokonaan käytöstä. Sen jälkeen voit ladata, ajoittaa ja lähettää raportteja sähköpostitse vain niiltä sivuilta, joilla hallinnoit kampanjoitasi.

Nämä muutokset koskevat vain henkilötilien Raporttikeskuksia. Oman asiakaskeskuksen raportit ja TV-mainosten raportit (ainoastaan englanniksi) eivät muutu.

Miten muutoksiin pitää valmistautua?

• Voit aloittaa tutustumalla Kampanjat-välilehden raportointityökaluihin AdWords Verkkokoulussa (ainoastaan englanniksi).
• Voit seurata muutosten etenemistä myös tutustumalla Kampanjat-välilehdessä käytettävissä olevien raporttien luetteloon AdWords-ohjekeskuksessa.

Jos haluat antaa palautetta muutoksista, ota yhteyttä. Julkaisemme lähiaikoina lisää blogiviestejä uusista raportointitoiminnoista. Tutustu raporttien tietoihin!