Kun olet käyttänyt aikaa ja resursseja sellaisen AdWords-kampanjan kehittämiseen, joka auttaa sinua saavuttamaan mainontatavoitteesi, kannattaa myös sitoutua tarkistamaan menestys säännöllisesti ja tehdä tarvittavat muutokset. Muutos saattaa toisinaan pelottaa, mutta älä anna sen estää sinua, koska on tärkeää, että analysoit tulokset ja muokkaat avainsanoja, mainoksia ja kampanjan rakennetta niiden mukaisesti. Näin varmistat, että saat yrityksellesi parhaan tuloksen ja sijoitetun pääoman tuoton.

Älä perusta kampanjan muutoksia pelkästään siihen, kuinka paljon napsautuksia mainoksesi saavat. Jos pyrit hankkimaan myyntiä ja viittauksia, sinun kannattaa seurata myös tuloksia joko Google Analyticsilla tai tulosseurannalla.

Kun luot uuden kampanjan, anna sen olla käynnissä lyhyen aikaa, jotta saat kerättyä tehokkuustietoja. Tarkista kunkin mainoksen napsautussuhde tai tulosten määrä. Nämä tiedot ovat tilisi Kampanjat-välilehden Mainokset-välilehdessä. Arvioi, mitkä mainokset ovat tuottaneet parhaat tulokset, muokkaa tehottomampia mainoksia ja luo lisää mainoksia sen perusteella, mitä olet oppinut tehokkaimmista mainoksista.

Katso seuraavaksi Avainsanat-välilehteä. Seuraa taas tulosten ja napsautusten määrää. Kannattaa poistaa avainsanat, jotka eivät tuota laadukasta liikennettä, lisätä negatiivisia avainsanoja ei-toivottujen napsautusten välttämiseksi ja tarkistaa avainsanojen hakutyypit.

Kun olet tehnyt ja tallentanut kaikki muutokset, anna kampanjan olla käynnissä jonkin aikaa ja toista sitten prosessi!

AdWordsissa voit testata, mikä toimii parhaiten liiketoimintasi kannalta. Suosittelemme seuraamaan tiliä viikoittain sen varmistamiseksi, että budjettisi käytetään yrityksesi kannalta parhaalla tavalla.

Kirjoittaja: Mireya Semelas & Kirsi - Inside AdWords tiimi