Olet ehkä huomannut viestimme, jossa esiteltiin Google Display -verkosto muutama viikko sitten. Olemme vaihtaneet nimeä ja haluamme varmistaa, että tiedät, mikä Google Display -verkosto on, ja miten voit käyttää sitä saadaksesi mainontasijoituksellesi parhaan tuloksen.

Google Display -verkosto on valtava kokoelma verkkosivustoja, joissa voit halutessasi näyttää teksti-, kuva- tai videomainoksia. Verkosto koostuu sadoista tuhansista sivustoista. Mukana ovat muun muassa YouTube, Google-sivustot (esimerkiksi Maps ja Gmail), kumppanisivustoja (esimerkiksi tunnettuja uutissivuja), sekä pieniä erikoissivustoja, kuten blogeja, sosiaalisen verkostoitumisen sivustoja. Verkoston avulla voit sijoittaa mainoksesi kaikkein osuvimmille sivuille, löytää kiinnostuneimmat yleisöt ja saavutat hakuun* verrattavissa olevat hankintakohtaiset hinnat.
Seuraavat yksinkertaiset vaiheet varmistavat, että mainoksesi näkyvät kaikkein osuvimmissa sivustoissa ja tuottavat enemmän myyntejä, viittauksia ja tuloksia.
1. vaihe: Varmista, että mainoksesi voidaan näyttää osuvissa sivustoissa.2. vaihe: Luo tehokas kampanja.
3. vaihe: Seuraa tehokkuutta.
4. vaihe: Keskitä mainontasi.

1. vaihe: Varmista, että mainoksesi voidaan näyttää osuvissa sivustoissa

Jotta mainoksesi näkyvät osuvissa sivustoissa, varmista, että kampanjasi ovat mukana Google Display -verkostossa. Voit varmistaa asian AdWords-tilissäsi.

Toimi seuraavasti:
1. Kirjaudu AdWords-tiliisi osoitteessa http://adwords.google.fi.
2. Napsauta muokattavan kampanjan nimeä.
3. Etsi Asetukset-välilehdestä Verkostot ja laitteet -osio ja valitse Muokkaa kohdan Verkostot vieressä.
4. Valitse Kaikki käytettävissä olevat sivustot.
5. Kun olet tehnyt valintasi, valitse Tallenna.


2. vaihe: Luo tehokas kampanja

Kuten haunkin kohdalla, mainostesi tehokkuus Display -verkostossa liittyy läheisesti kampanjasi sisältöön ja rakenteeseen.

Kohdistustekniikkamme käy läpi miljoonia internet-sivustoja ja etsii kohdeyleisöllesi osuvia sivustoja, joten sinun täytyy laatia jokaiselle mainostamallesi tuotteelle tai palvelulle oma mainosryhmä, avainsanat ja mainostekstit. Sen jälkeen sijoitamme teksti-, kuva- tai videomainoksesi aihepiirin mukaisten mainosryhmien avulla sivustoille, jotka sopivat yrityksellesi ja asiakkaillesi. Tällä tavalla saat parhaat tulokset Haku- ja Display-verkostoissa.

3. vaihe: Seuraa tehokkuutta

Kun olet aloittanut kampanjoiden näyttämisen Display-verkostossa, Google sovittaa mainoksesi osuviin sivustoihin aihepiirin mukaan. AdWords-tilissäsi voit seurata, miten nämä automaattiset sijoittelut menestyvät, noudattamalla oheisia ohjeita.

1. Napsauta sen kampanjan nimeä, jota haluat seurata.2. Valitse kampanjasi Verkostot-välilehti.
3. Napsauta automaattisten sijoitteluittesi viereistä näytä tiedot -kohtaa.

Tässä näkymässä voit verrata mainostesi tehokkuutta eri sivustoissa, joissa niitä on näytetty. Voit seurata mainostesi tehokkuutta tarkkailemalla eri sivustoissa näytettyjen mainosten napsautuksia, näyttökertoja, kustannuksia ja tuloksia ja vertailemalla, mitkä sivustot tuottavat yrityksellesi parhaan tuloksen.


4. vaihe: Keskitä mainontabudjettisi

Voit myös valita yksittäisiä tehokkaita sivustoja ja keskittää budjettisi niihin lisäämällä ne ohjatuiksi sijoitteluiksi. Toimi seuraavasti:
1. Napsauta sen kampanjan nimeä, jota haluat seurata.
2. Valitse kampanjasi Verkostot-välilehti.
3. Napsauta automaattisen sijoitteluiden viereistä näytä tiedot -kohtaa.
4. Valitse sivustot, joita haluat hallinnoida erikseen.
5. Valitse Hallinnoi sijoittelua ja hintatarjousta.


Voit pienentää hintatarjoustasi tietyissä sivustoissa tai jopa sulkea sivustoja pois, jos se mielestäsi edistää mainontasi yleistä tehokkuutta.

Muista, että hakumainonnan tavoin valitset Display-verkostossa aina itse, kuinka paljon maksat. Kun haluat suoria vastauksia, kuten napsautuksia ja tuloksia (esimerkiksi myynti tai viittaus), valitse napsautuskohtainen hinnoittelu ja maksa vain silloin, kun käyttäjät napsauttavat mainoksiasi. Jos sinulla on tuotemerkkisuuntautuneita tavoitteita, kuten mainosten näyttökertojen maksimoiminen tai tuotemerkkisi näkyvyyden parantaminen, valitse tuhannen näyttökerran hinnoittelu ja maksa jokaisesta mainoksesi saamasta tuhannesta näyttökerrasta.

Noudata näitä yksinkertaisia ohjeita, niin saat haluamasi näkyvyyden ja tulokset tavoittaessasi asiakkaita verkossa. Lisätietoja Google Display -verkostossa mainostamisesta saat vierailemalla sivustossamme.

* Hankintakohtaisen hinnan tehokkuustrendit Googlen sisältöverkostossa - Googlen tiedote vuonna 2009

Post content