Tällä viikolla teemme näyttötulosseurannan raportoinnin ominaisuuksiin kaksi uutta parannusta, joiden avulla voit mitata tehokkaammin Googlen sisältöverkoston näyttökampanjoidesi sijoitetun pääoman tuottoa. Viime vuonna käyttöön otetun näyttötulosseurannan raportoinnin avulla voit mitata tuloksia, jotka syntyvät käyttäjistä, jotka ovat nähneet näyttömainoksesi, mutta eivät ole napsauttaneet niitä. Tekemiemme parannusten ansiosta voit räätälöidä raportoinnin tarpeidesi mukaiseksi.

Muokattava näyttötulosseurannan aikaväli

Voit asettaa itse määrittämäsi aikavälin, jolta haluat näyttötulosseurannan raportteja. Aiemmin tämä aikaväli oli 30 päivää, eli raportoimme näyttötulokset, jotka syntyivät enintään 30 päivän kuluessa siitä, kun käyttäjä oli nähnyt mainoksesi. Nyt voit muokata tätä ajanjaksoa tarjoamasi tuotteen tai palvelun luonteeseen sopivaksi. Jos olet esimerkiksi paikallinen pitseria ja toivot, että käyttäjät lataavat kupongin ja tilaavat pitsan, käyttäjät yleensä reagoivat mainokseesi päivän tai kahden kuluessa sen näkemisestä. Niinpä voit valita paljon lyhyemmän raportoinnin aikavälin kuin esimerkiksi autokauppias, sillä autokaupassa ostopäätös vie yleensä enemmän aikaa. Auton ostoa harkitsevat käyttäjät saattavat varata koeajon vasta useita viikkoja mainoksen näkemisen jälkeen.

Tulosraportoinnin päällekkäisyyksien poisto

Lisäksi voit jättää näyttötulosseurannan raporteista pois päällekkäiset tulokset, jotka esiintyvät sekä haku- että sisältöverkostossa. Jos otat tämän ominaisuuden käyttöön, jätämme näyttötulosseurannan raporteista pois tulokset, jotka tulevat käyttäjiltä, jotka ovat myös napsauttaneet hakumainoksiasi. Tällaiset tulokset näkyvät vain hakumainosten raporteissa.

Jos päätät käyttää kampanjoissasi näitä asetuksia, ota huomioon, että ne vaikuttavat tilisi tuleviin tietoihin.

Uskomme, että näiden parannusten ansiosta näyttötulosseurannan raportoinnista tulee tarkempaa ja käyttökelpoisempaa. Jos käytät näyttötulosseurantaa, suosittelemme, että kokeilet näitä uusia ominaisuuksia ja käytät niitä omien tarpeidesi mukaisesti. Vältä kuitenkin jatkuvien muutosten tekemistä näissä asetuksissa, sillä toimintojen toistuva käyttöön ottaminen ja käytöstä poistaminen voivat vähentää kampanjan tietojen hyödyllisyyttä.

Jos käytät näyttömainoksia Googlen sisältöverkostossa, mutta et ole aiemmin käyttänyt näyttötulosseurantaa, suosittelemme, että otat sen käyttöön. Näin voit seurata paremmin näyttökampanjoidesi sijoitetun pääoman tuottoa. Muista, että usein näyttömainosten tuottavuus ei rajoitu välittömiin napsautuksiin ja tuloksiin. Käyttäjät saattavat tulla sivustoosi ja tehdä ostoksia nähtyään näyttömainoksesi, vaikka he eivät napsauttaisikaan itse mainosta. Lisätietoja on ohjekeskuksessa.