Tänään julkaisemme uuden parannuksen tuloksenoptimointityökaluun: mahdollisuuden asettaa hintatarjous, joka vastaa keskimääräistä hintaa, jonka olet valmis maksamaan tuloksesta, ei siis korkeinta hintaa, kuten aiemmin.

Otimme tuloksenoptimointityökalun käyttöön vuonna 2007. Se on työkalu, joka pyrkii parantamaan kampanjaan sijoitetun pääoman tuottoa analysoimalla tulosseurantatietoja ja säätämällä sitten automaattisesti hintatarjoukset kutakin huutokauppaa varten.
Viime vuosina olemme iloksemme saaneet palautetta monilta käyttäjiltämme, joiden sijoitetun pääoman tuotto on parantunut, kun he ovat ottaneet tuloksenoptimointityökalun käyttöön. Itse asiassa työkalua käyttävien mainostajien analyysi on osoittanut, että mainostajien tulokset lisääntyvät keskimäärin 21 prosenttia ja hankintakohtainen hinta laskee 14 prosenttia.*

Tuloksenoptimointityökalun viimeisin päivitys on tehty käyttäjien palautteen perusteella. Työkalu on tähän asti vaatinut asettamaan korkeimman hankintakohtaisen hintatarjouksen. Monet käyttäjistä ovat kuitenkin sitä mieltä, että heille olisi luontevampaa suunnitella verkkomainontaa käyttämällä keskimääräistä hintatarjousta tai hintatarjoustavoitetta. Toivomme, että uusi asetus, hankintakohtainen hintatarjoustavoite, helpottaa tuloksenoptimointityökalun käyttöä entisestään.

Jos olet asettanut kampanjoillesi tuloksenoptimointityökalussa korkeimmat hankintakohtaiset hintatarjoukset ja tämä tapa sopii sinulle, kampanjoita ei tarvitse muokata. Jos haluat kuitenkin siirtyä jatkossa hankintakohtaisiin hintatarjoustavoitteisiin, se on nyt mahdollista.

Jos haluat ottaa hankintakohtaiset hintatarjoustavoitteet käyttöön, siirry tilisi Asetukset-välilehteen, valitse Painopisteenä tulokset ja valitse Lisäasetukset.Huomaa, että tuloksenoptimointityökalu on käytettävissä vain kampanjoissa, joissa käytetään tulosseurantaa, ja jotka ovat saaneet vähintään 15 tulosta viimeisten 30 päivän aikana.


Jos sijoitetun pääoman tuottoprosentti on mielestäsi tärkeä, mutta et ole vielä ottanut tuloksenoptimointityökalua käyttöön, sinun kannattaa kokeilla työkalua. Tosielämän menestystarinoita ja lisätietoja tuloksenoptimointityökalun toiminnasta löytyy täältä.

*Analyysi vertaa tuloksenoptimointityökalulla toteutettujen kampanjoiden tehokkuutta kampanjoiden vertausryhmään ja esittää tuloksenoptimointityökalun keskimääräisen vaikutuksen. Todellinen vaikutus vaihtelee erilaisten kampanjoiden välillä.