Tässä blogiviestissä tulemme antamaan ylimääräistä huomiota sille, miten voit hyötyä Analytics-tilistäsi ja myös käyttää sitä tehokkaasti optimoimaan AdWords-kampanjoita. Huomio kussakin osiossa on ensisijaisesti tulosprosenttien, poistumisprosenttien ja keskimääräisen vietetyn ajan vertaamisessa ja tulosten hallinnoimisesta suhteessa AdWordsiin. On syytä mainita, että myös muilla muuttujilla voi olla merkitystä.

Avainsanan optimointi - ilmaiset ja maksetut avainsanat

Analyticsissä on mahdollista tutkia kaikkien avainsanojen (myös ilmaisten), jotka ovat johtaneet verkkosivulla vierailuun, tehokkuutta. Mieti esimerkiksi erittäin onnistuneiden avainsanojen lisäämistä AdWordsiin (ja keskity niihin myös mainostekstissä), tai epäolennaisten avainsanojen lisäämistä negatiivisina AdWordsiin.

Jos seuraat tuloksia, tämä olisi hyvä mittari yhdessä poistumisprosentin ja keskimääräisen vietetyn ajan kanssa. Avainsanat, jotka johtavat tuloksiin esimerkiksi suhteellisen alhaisella poistumisnopeudella ja pitkällä keskimääräisellä viiveellä voidaan joko lisätä avainsanoiksi ja / tai niitä voidaan täydentää ja kohdentaa enemmän AdWordsissa. Sen sijaan päinvastaiset avainsanat ovat vahvoja ehdokkaita käytettäviksi negatiivisina avainsanoina.

Näet kaikki avainsanat valitsemalla Liikenteeen lähteet > Avainsanat. Valikossa Tarkennetut segmentit voit vaihdella vaihtoehtojen "Kaikki käynnit", "Maksullinen hakuliikenne" ja "Maksuton hakuliikenne” välillä. Katso kuvat alla.



Voit seurata tämän linkin ohjeita Tavoitteiden asettamisesta.

Avainsanan optimointi - Site Search

Jos sinulla on hakutoiminto sivustossasi, olisi selvää seurata sivustohakua. Käytä tätä linkkiä sivustohaun asettamiseen. Sivustohaun avulla näet millä ehdoilla käyttäjät ovat etsineet eniten ja verrata niitä maksettuihin AdWords-avainsanoihin. Suosituimmat kyselyt voidaan mieltää todelliseksi tiedoksi siitä mitä kuluttajat etsivät (ja joissakin tapauksissa todelliseksi syyksi miksi he käyvät sivustollasi), joten voi olla hyödyllistä sisällyttää näitä sanoja avainsanaluetteloosi AdWordsissa tai mainita niitä mainostekstissä. Samanaikaisesti on mahdollista optimoida hakutoimintoa sivustolla tarkastelemalla, löysivätkö kuluttajat, mitä he etsivät vai lähtivätkö he sen sijaan pois sivustolta.

Näet erityiset sisäiset haut napsauttamalla Sisältö-> Sivustohaku-> Hakutermit. Katso kuvat alla.



Viimeisessä osassa ensi viikolla käsitellään Liikenteen lähteiden kiintopisteitä ja maantieteellistä kohdistamista.